Myrthe Polman, Sammi Momoh, Roos van Bruggen en Chloë Bulsink hebben afgelopen weekend de RA*W Talent Pitch in samenwerking met Maybelline gewonnen.
Een groep van twintig jonge talenten kregen de briefing op vrijdag gepresenteerd door Thom Molenkamp van Maybelline, op zaterdag werkten ze een hele dag aan de pitch ideeën. Ze werden hierbij ondersteund door vijf creative challengers: Guy Lokhoff (Hammerfest), Esmé Brinkman (Blauw Gras), Melanie Bosveld (Kult & Ace), Maxine Penney (MediaMonks) en Michael van den Brande (Code d’Azur).
De jonge creatieven werkten op een briefing voor de ‘Superstay’ productlijn van Maybelline. De uitdaging was ervoor te zorgen dat Maybelline een sterkere connectie maakt met Gen-Z, met als ultiem doel te worden gezien als lovebrand.
Het winnende idee koppelde Superstay producten aan verschillende persona’s (ambassadors) die aan de hand van hun ‘coming of age’ verhaal vertelden hoe het product hun verder bracht (every step of the way). Een slimme mediatactiek maakte het plan compleet!
'We deden mee om te ervaren hoe het is om een creatieve campagne te bedenken. Vier personen die elkaar niet kennen, met verschillende achtergronden en persoonlijkheden én ook nog binnen een kort timeframe', liet het winnende team weten.
De winnaars zijn uitgenodigd op het kantoor van Maybelline in Hoofddorp, om daar samen na te denken over de concrete uitwerking van hun concept. 'Dit is een prachtige kans voor jong talent om volledig betrokken te zijn bij het ontwikkelen van een campagne. Omdat er vaak wordt gevraagd naar werkervaring bij junior posities, hopen we hen op deze manier op weg te helpen met hun portfolio', aldus het bestuur van RA*W.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!