Overslaan en naar de inhoud gaan

Unicef komt met provocatieve campagne rond klimaatverandering

In een nieuwe film vraagt de organisatie wereldleiders en ceo’s om actie te ondernemen.
Unicef
Unicef

Amsterdams creatief bureau Soursop heeft de handen ineengeslagen met creatieve studio Halal om in samenwerking met Unicef een campagne over kinderen en klimaatverandering te maken, aansluitend bij de dit weekend afgesloten klimaatconferentie COP26.

related partner content for mobile comes here

De klimaatcrisis is een crisis die vooral volgende generaties raakt. In een twee korte films beleven we de klimaatnachtmerries van ouders en kinderen. De films tonen een diverse cast van ‘echte’ personages die zich bekommeren om de klimaatcrisis. De personages voelen zich machteloos omdat ze hun familie niet kunnen beschermen tegen de onvermijdelijke klimaatcatastrofe.

Oplossing

Jonge moeders en vaders beleven hun ergste nachtmerrie, overweldigd door de maatschappelijke focus op individuele verantwoordelijkheid. In de films is te zien dat ze onrustig dromen over kranen zonder water, brandende bossen en dikke, giftige smog.

De films stellen de kijker uiteindelijk ook gerust: niet alles is verloren, er is nog tijd jullie naasten te beschermen. Unicef lobbyt bij wereldleiders en ceo’s om actie tegen de negatieve effecten van klimaatverandering.

Codi Trigger namens Unicef: 'Omdat dit de eerste keer is dat Unicef de marketing omtrent de klimaatverandering op de ouders heeft gericht, is er veel tijd met Soursop en Halal besteed aan het verduidelijken van de strategie en inzichtelijk te krijgen hoe de doelgroep in elkaar steekt. Aan drie dingen moest voldaan worden: Unicef op het topic positioneren, de angst van de doelgroep erkennen, maar ook een oplossing tonen en hiermee mensen aanmoedigen actie te ondernemen.'

De twee korte films zijn in première gegaan tijdens de 2021 UN Climate Change Conference (COP26) in Glasgow.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in