Beveiligingsbedrijf Verisure is dit jaar uitgeroepen tot ‘meest irritante reclame’ tijdens de uitreiking van de Loden Leeuwen. Henny Huisman is de ‘meest irritante BN'er in een reclame’ en Maxime Meiland wint in de nieuwe derde categorie ‘meest irritante influencer die reclame maakt’.
Het AvroTros-programma Radar maakte vanavond de 'winnaars' bekend. Radar reikt de awards al sinds 2004 uit. Verisure krijgt 44 procent van de stemmen. Andere genomineerden waren matrasmerk Decupré, en Aldi (Natuurlijk wel).
Kijkers stemden het meest op de reclame van Verisure 'omdat deze taaltechnisch niet klopt en het ongeëmancipeerd wordt gevonden dat een vrouw haar man op werk belt om een alarmsysteem te regelen'.
Henny Huisman versloeg met Meubelzorg met bijna 50 procent van de stemmen Frank Lammers voor Jumbo en Wesley Sneijder als Koning Toto.
In de categorie de meest irritante influencer waren tien nominaties. Maxime Meiland kreeg de meeste stemmen met haar promotie voor HelloFresh. De stemmers vinden dat Maxime met haar online posts alleen maar wil cashen en continu haar kind hiervoor inzet. Door de vele promoties voor HelloFresh komt, volgens de kijkers, het merk niet meer betrouwbaar over.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!