Venco maakt campagne over typische Nederlandse eigenaardigheden

Op een humoristische wijze worden Nederlandse gewoontes, zoals mopperen over het weer, in beeld ingebracht.


Venco komt met een campagne waarin de boodschap ‘Lekker Nederlands’ centraal staat. De dropfabrikant wil met deze campagne, gemaakt door Alfred International, zijn huidige positie als marktleider versterken.

Dat verklaart Maaike Maagdenberg, marketing directeur Cloetta. ‘We willen de liefde voor het merk verder aanwakkeren. Daarom zijn we op zoek gegaan naar ons onderscheidend vermogen.' Door typische eigenschappen van Nederlanders op een humoristische uit te vergroten, wil Venco zijn Hollandse identiteit benadrukken, verklaart Maagdenberg.

In de campagne komt dan ook een weerman aan bod die altijd klaagt over het weer- zelfs als het heerlijk warm is. En onze regeltjescultuur wordt op ludieke wijze in beeld gebracht.

Eddy Salfischberger, managing partner bij Alfred International: 'In deze campagne zijn we teruggegaan naar de kern van het merk. We hebben een idee ontwikkeld waar we met Venco nog jaren op kunnen voortbouwen.'

De video's worden uitgerold op televisie, online en de winkelvloer. Ex-voetballer Ronald de Boer verzorgt de voice-over van de commercials.

Credits

Opdrachtgever: Venco
Bureau & Productie: Alfred International
Verantwoordelijk bij klant: Peter de Been, Bob Postma, Maaike Maagdenberg Strategie: Edward van de Ridder
 Art Director: Jorn Kruijsen  
Copywriter: Jeroen van de Sande  
Account: Mark de Leeuw  
RTV-producer: Vittoria Robijns  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie