KLM komt met een wereldwijde campagne die de warme en persoonlijke benadering van de maatschappij moet benadrukken.
Dat verklaart Natascha van Roode, head of global marketing communicatie bij KLM customer experience. ‘Passagiers zijn vooral blij met onze open en eerlijke houding, en persoonlijke benadering. Niet alleen met betrekking tot onze cockpit- en cabinepersoneel, maar ook het grondpersoneel en klantenservice medewerkers.'
De reclame-uitingen, in de vorm van video’s, banners en buitenreclame, zetten de services van KLM in de schijnwerpers.
It's not just the blue
Klantenservice is een terugkerend thema in de communicatie van KLM. De vliegtuigmaatschappij heeft al diverse commercials, steeds in een ander jasje, over dit onderwerp gemaakt.
De campagne van vorig jaar 'It's not just the blue' heeft de boodschap: 'We vallen niet alleen op door het blauwe uniform, we vallen op omdat we om onze klanten geven'.
Ook met de campagne '#HappytoHelp' uit 2015 wil KLM laten zien dat zij service hoog in het vaandel hebben staan. Vanuit een glazen paviljoen op Schiphol Plaza heeft de maatschappij vijf dagen lang via social media reizigers geholpen.
En in 2014 heeft KLM een filmpje gelanceerd met een bijzondere hoofdrolspeler: het hondje Sherlock van de afdeling 'Lost & Found'. Met de video over Sherlock wil het merk aantonen dat het verloren spullen zo snel mogelijk terugbrengt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!