AllSecur is ingewisseld voor Allianz Direct, Tim en Tom Coronel voor Usain Bolt. De snelste man ter wereld ooit is het nieuwe boegbeeld van de online verzekeraar, die een nieuwe Europese campagne lanceert met Olympische legende in de hoofdrol.
Allianz Direct is een samenwerking voor de lange termijn aangegaan met Bolt om het internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te profileren. Daarnaast past deze ook binnen de ontwikkelingen van moederbedrijf Allianz, dat vanaf 2021 hoofdsponsor is van de Olympische Spelen.
Mobiel en digitaal
In oktober 2019 zijn twee van de vier online merken van Allianz (Allsecur in Nederland en Duitsland) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel; Allianz Direct. In 2020 volgen ook Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo).
De toevoeging ‘Direct’ maakt duidelijk dat mobiel en digitaal bij de verzekeraar voorop staan. De eerste Allianz Direct-campagne onderstreept de snelheid waarmee een autoverzekering is te regelen. Zo kan de klant binnen twintig seconden een premie berekenen, daarna direct de verzekering afsluiten en online beheren, aldus Allianz Direct.
Snelle broertje
Jeroen van de Sande, creatief-directeur Alfred, noemt Allianz Direct het snelle broertje van de Duitse verzekeringsgigant Allianz. Het was 'volgens hem de uitdaging om dát de consument duidelijk te maken.
Van der Sande: 'Voor Nederland niet zo’n punt, omdat moedermerk Allianz hier niet zo dominant is, maar in Duitsland en Italië ligt dat anders. We spelen met de merkcampagne in op de groep tot een jaar of 45 die de wereld aan de voeten heeft en alles uit het leven wil halen.'
Nieuwe levensdoelen
Dat geldt ook voor Usain Bolt, het internationaal icoon die, sinds hij zijn spikes aan de wilgen heeft gehangen, eindelijk tijd heeft voor nieuwe life goals, stelt Van der Sande. 'Als snelste man op aarde sluit hij naadloos aan op de propositie van Allianz Direct.’
Usain Bolt zelf zegt, volgens het persbericht, vereerd te zijn met de nieuwe samenwerking en het feit dat hij de komende jaren het gezicht is van deze Europese campagne. 'Ik kijk uit naar de toekomstige opnames die nog gaan volgen, want de plannen zijn veelbelovend.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!