Triodos start campagne 'Made for change'

'Wij zijn de bank voor verandering', zegt Triodos in nieuwe campagne.

Dit jaar komt Triodos met de boodschap: wij zijn de bank voor verandering en voor iedereen die daar aan wil bijdragen.

Triodos Bank gooit het met de nieuwe campagne 'Made for Change' over een andere boeg. Voerde de bank de laatste jaren campagne om het belang van duurzaamheid of een reset van de economie te benoemen, dit jaar komt Triodos met één simpele boodschap: wij zijn de bank voor verandering en voor iedereen die daar aan wil bijdragen. De campagne is ontwikkeld door Dawn.

'De iconische en optimistische campagne laat in één oogopslag zien waarin de bank zich onderscheidt van andere banken en richt zich op de steeds groter wordende groep die wil bijdragen aan een inclusievere, eerlijkere en groenere wereld', zegt Jurian van der Hoeven, strateeg bij Dawn.

Emotionele snaar

'Met iconische outdoor en in het oog springende design geeft 'Made for Change' een activistisch en positieve energie aan de duurzame bank', stelt Van der Hoeven. 'Om een breder en groter publiek te bereiken én te betrekken bij verandering moeten we een nieuwe, meer emotionele snaar raken. Verandering is geen ver-van-je-bed-show, maar iets waar je elke dag aan bij kan dragen. Dat is in de huidige tijdsgeest - met een generatie die snakt naar grote systeemverandering - relevanter dan ooit.'

Maud Pinckers, head of marketing bij Triodos Bank Nederland: 'De veranderaars hebben vandaag de dag het momentum. Kijk naar de baanbrekende rechtszaken van Urgenda en Milieudefensie en initiatieven als Follow This. Met deze campagne laten we zien dat je als burger niet machteloos bent. You are made for change: je bent gemaakt voor verandering.'

Changemakers

Via triodos.nl/change, aangejaagd door een online campagne op onder meer YouTube en social media, deelt de bank stories of change; verhalen van mensen die eigenhandig verandering in gang hebben gezet. Zoals ondernemer Lonneke Verbunt van duurzame kledingzaak BrandMission, singer-songwriter en activist Shishani Vranckx en plastic soup surfer Merijn Tinga. Aan hun verhalen koppelt de bank laagdrempelige acties als een duurzame kledingchallenge en het spotten van zwerfafval.

Credits

Bureau: Dawn
Media-bureau: ZIGT
Online media-bureau: Merkle

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie