Afgelopen weekend lanceerde Zalando zijn eerste op afstand geproduceerde campagne: ‘Together I am strong’. Hiermee wil het fashion- en lifestyleplatform de creativiteit aanmoedigen die nodig is om fit te blijven in de huidige omstandigheden.
In de campagnevideo laten elf influencers zien hoe zij op creatieve wijze, in thuisquarantaine, toch kunnen blijven sporten. Zalando wil zo uitdragen dat ondanks de social distancing-maatregelen virtueel sporten meer mensen dan ooit kan samenbrengen. In totaal kostte het, van idee tot lancering, vier weken om de campagne te realiseren.
Het modeplatform erkent in de campagne dat het een uitdaging is om thuis te sporten, maar wil eveneens aantonen dat de huidige tijd tot nieuwe manieren van werken, produceren en creëren leidt. Met de titel ‘Together I am strong’ probeert Zalando tevens te illustreren dat ondanks de afstand die iedereen tot elkaar moet houden, er nog steeds mogelijkheden zijn om in teams samen te werken en prestaties te leveren.
Influencers als cameramensen
De campagne speelt in op de nieuwe realiteit waarin er meer dan ooit creativiteit nodig is om in beweging te kunnen blijven. Coaches, sportscholen en yogacentra bieden lessen aan via sociale media, atleten ontmoeten elkaar online, en thuissporters gebruiken flessen als halters, deurkozijnen als pull-up bars en een tapijt als yogamat.
De productie van de video kwam geheel binnen de marges van de huidige omstandigheden tot stand. Er was geen ruimte voor de opbouw van sets of het gebruik van een cameraploeg, dus werden de betrokken influencers uitgerust met camera's en outfits om zelf hun sportroutines te kunnen filmen.
De campagne is zondag 12 april in Nederland gelanceerd via de social media-kanalen van Zalando, en te zien in alle zestien landen waarin de online mode-retailer actief is. De video is inmiddels 3,8 miljoen keer bekeken.
Volg hier ons liveblog over de coronacrisis
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!