Triodos Bank lanceert een nieuwe campagne. Met de campagne, ontwikkeld door bureau Dawn, wil de bank de mensen oproepen de economie straks opnieuw uit te vinden. De duurzaam ondernemende bank legt uit dat straks wanneer geld weer gaat rollen, de samenleving moet beslissen welke kant op. Triodos verduidelijkt dat de verdeling meer evenredig dient te zijn dan dat die nu is.
Pijnlijk zichtbaar
Volgens de duurzame bank zitten er weeffouten in de huidige economie. die put de aarde uit en verdeelt welvaart oneerlijk. Dat wordt nu pijnlijk zichtbaar. Als alles verandert, leer je wat echt van waarde is. Dat zijn de waarden waar onze economie om zou moeten draaien. Daarom lanceert Triodos Bank een nieuwe campagne waarin de bank haar missie koppelt aan de tijdsgeest.
Missie Triodos Bank
Onze missie is om het geld van onze klanten te laten werken aan positieve maatschappelijke, ecologische en culturele veranderingen.
De campagne 'Reset de economie'
In de kick-off film is te zien hoe het leven straks langzaam weer opstart en dat mensen bepalen hoe de economie eruit komt te zien. Wordt er straks als samenleving gekozen voor een economie die werkt voor enkelen of voor een economie die werkt voor ons allemaal? Triodos roept de samenleving op om het hart te volgen en het hoofd te gebruiken om zo met zijn allen te bepalen welke kant de economie straks opgaat.
Vijf pijlers als basis
De maatschappelijk verantwoorde bank laat met vijf bouwstenen zien hoe de ‘nieuwe’ economie straks vorm moet krijgen, hiervoor is tevens een contentplatform opgezet. Met dit platform wil de bank een brug slaan tussen de visie van de bank en de wereld van haar publiek. De bank geeft hier ook antwoord op de vraag hoe de mensen willen dat de economie eruitziet.
Maud Pinckers, Triodos Bank benadrukt in haar verhaal: ‘De campagne doet een appèl op de samenleving als geheel om de economie opnieuw uit te vinden. We maken mensen bewust van hun eigen, cruciale rol bij het maken van radicaal andere keuzes. Online bieden we tegelijkertijd inspiratie en visie hoe de economie van straks er dan uit kan zien.’
Jurian van der Hoeven, cultural strategist bij Dawn vertelt over de campagne: ‘Merken zijn op hun sterkst als ze consistent en authentiek zijn. Zeker in roerige tijden. We spelen daarom - als vanouds - vanuit de missie van de bank in op de tijdsgeest. We verkopen dan ook nooit producten, maar delen altijd onze visie.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Verhoging 2€ permnd erbij naar 5.50€ voor je bankpas, ppff, en ook nog voor je spaarrekening!
Nou daaaggg Triodos.... Dag ut niet...
Ik ben er zelf geen klant, maar volgens mij zijn er weinig banken zo transparant als zij. Ze laten zelfs zien in welke projecten je geld in wordt geinvesteerd. Dit maakt volgens mij ook de reden waarom zij harder geraakt worden door de lage rentestanden. Zij kijken naast de risico's naar specifiek duurzame projecten om het spaargeld van hun klanten in te investeren. In tegenstelling tot de andere banken die enkel naar risico's kijken en dus veel makkelijker hun geld weg kunnen zetten ipv tegen negatieve rente bij de ECB.
Persoonlijk ben ik altijd zeer gefascineerd door mensen die heel hard roepen dat de wereld beter moet, maar als ze er wat voor moeten doen zijn ze de eersten die afhaken. Pijnlijk wel.
De commercial vind ik aangrijpend en ik snap dat mensen dit goed kunnen waarderen in deze tijd. Want we worden hard op de feiten gedrukt waar ons leven nu echt om draait. Goede zorg, solidariteit, mensen. En niet winstmaximalisatie.
Toch maar eens van bank overstappen..
In Venezuela, Cuba en Noord-Korea wordt alles onder iedereen verdeeld en daar zijn nog steeds aardbevingen en epidemiën.