Premium

Van hypotheek-campagne naar ‘Nederland doet het’ in 3 dagen

A.s.r. cancelt de hele campagne en komt met een corona-variant

a.s.r 'Nederland doet het'
TheMerge

a.s.r besloot zondagmiddag de gehele hypotheek-campagne die gepland stond terug te trekken. Alle tv-, radio en online-commercials werden teruggetrokken. Samen met het hun reclamebureau, TheMerge en de medewerking van het mediabureau, MediaReverse werd in enkele dagen een volledig nieuwe campagne opgetuigd en gelanceerd. De ‘Nederland doet het’-campagne. Volgens de verzekeringsmaatschappij vindt deze campagne beter aansluiting bij de huidige tendens. Met de campagne wil a.s.r de mensen oproepen binnen te blijven en tegelijkertijd de helden een hart onder de riem steken.

'Nederland doet het'
'Nederland doet het' TheMerge

Het doel van 'Nederland doet het'

Volgens a.s.r is dit is de tijd van doen. Iedereen wordt geadviseerd thuis te blijven en afstand te houden en volgens de verzekeraar en hypotheekverstrekker leidt dit ook tot verbinding en verbroedering. Er worden veel initiatieven opgestart in heel Nederland door burenhulp, inzamelingsacties, kaartjes aan zieke kinderen, challenges onder leerlingen en klappen voor medewerkers in vitale beroepen. A.s.r wil met deze campagne onder andere de zorgmedewerkers steunen in het uitdragen van hun vraag om binnen te blijven met de boodschap: 'Dit is de tijd van doen. Blijf binnen en help onze helden in de zorg en elkaar. Nederland doet het. ‘Nederland kan het. Nederland voelt het. Nederland doet het’.

Nederland blijft thuis

Veel ouders moeten thuiswerken met kinderen om hen heen en daarbij nog het huishouden regelen, terwijl de schappen in de supermarkten leeg zijn om boodschappen te doen. Voor deze mensen, de ouderen in de zorginstellingen en de mensen die belangrijk zijn in de vitale beroepen vindt a.s.r het nodig om steun en waardering uit te spreken.

'Dit is de tijd van doen - Nederland doet het'

De planning

Door de snelheid van de huidige ontwikkelingen is het lastig om een duidelijke planning te maken voor de komende tijd. Hella de Weger, head of brand bij a.s.r, geeft voorzichtig aan dat de huidige campagne twee weken blijft lopen maar wel met de mededeling dat de tijden erg onzeker zijn. Hoe ze verder de campagne of doelstellingen invulling geven wordt deels ook nader bepaald naast hetgeen dat ze nu al doen.

Als de slogan is ‘Nederland doet het’, wat doet a.s.r dan?

De Weger: ‘We zijn vanuit de business continu aan het kijken hoe we klanten kunnen helpen in deze crisis. Gisteren werd bekend dat we samen met o.a. het verbond van verzekeraars gestrande reizigers helpen repatriëren en we kijken met klanten die het door deze crisis even niet lukt om hun hypotheek te betalen, om passende maatregelen te treffen. Zo treffen we ook allerlei andere maatregelen met betrekking tot allerlei soorten verzekeringsproducten en pensioenen. Daarnaast geven we mensen die bij a.s.r. werken en een BIG registratie hebben, de ruimte om te helpen in de zorg. We helpen waar we kunnen.’

En hoe staat dat in relatie tot deze campagne?

De Weger: ‘Met deze campagne hopen we mensen thuis te laten blijven. Bij a.s.r. staan we ervoor om bij te dragen aan oplossingen voor maatschappelijke issues. Dat communiceren we vaak met betrekking tot producten, maar nu doen we dat even anders. Tegelijkertijd helpen we in de business dus doorlopend klanten om hier samen door te komen.’

 

Wat gaat er dan in doelstellingen of belofte verder nog gebeuren?

De Weger: ‘Deze campagne loopt nu. We hebben een strategie en planning voor de rest van het jaar. Ik kan nog niet zeggen of alles zo doorgaat als gepland of dat we nog aanpassingen doen. De wereld is elke dag net iets meer anders dan dat hij normaal is en dat gaan we ook in onze campagnes zien.’

Nederland doet het
Nederland doet het Themerge

De ontwikkeling

De snelheid van schakelen en de productie met deze campagne als resultaat is iets waar de bureau’s en a.s.r trots op zijn. 'In enkele dagen is uit niets iets gecreëerd.' Bureau TheMerge was voordat de hypotheek-campagne afgeblazen werd uit zichzelf al bezig met een concept waarbij video opnames zijn gemaakt van het eigen gezin. Deze thuisvideo-opnames zijn vervolgens gebruikt in de campagnefilm, dit scheelde in de productietijd.

Bekijk hier wat andere merken doen met hun communicatie-uitingen tijdens de coronacrisis

Lees meer over de gevolgen van het coronavrius in het coronadossier van Adformatie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie