Overslaan en naar de inhoud gaan

Tinder-campagne heeft het niet over risico's, maar over de 'groene vlaggen' voor een date

Campagne wordt gevoerd via Instagram en Twitter, waar Tinder nog maar net actief is.
Apple App Store Tinder shutterstock
De Tinder-app in de Apple App Store
© Afbeelding: Shutterstock
Apple App Store Tinder shutterstock
De Tinder-app in de Apple App Store
© Afbeelding: Shutterstock

Tinder lanceert haar eerste digitale campagne en start die op Instagram en Twitter. De campagne, die ook in Nederland gevoerd wordt, legt de nadruk op 'groene vlaggen'; zaken die er volgens Tinder op wijzen dat je een goede gesprekspartner hebt die waarschijnlijk de moeite waard is om mee af te spreken.

related partner content for mobile comes here

Het zijn ook punten die je kunt gebruiken om te bepalen of je op een veilige manier aan het online daten bent. Tinder heeft zelf ook groene vlaggen, zo moet uit de campagne duidelijk worden. 

Groene vlaggen

Dat zijn er drie: de gebruiker kan zijn of haar profiel verifiëren door een selfie met Tinder te delen, de gebruiker kan contacten uit de telefoonlijst (zoals een ex, buurvrouw of collega) blokkeren op Tinder en gebruikers kunnen behalve getypte berichten sturen ook videobellen om elkaars identiteit te controleren. 

Tinder campagne green flags
Een campagneposter van Tinder Afbeelding: Tinder

CPB

Tinder heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met CPB London en regisseur India Harris. De campagne start vandaag, duurt vier weken en richt zich op de doelgroep 18 - 25 jaar, door Tinder graag Gen Z genoemd. 

Als gezegd voert Tinder campagne op Instagram en Twitter. De online datingapp is nog erg nieuw op social media. Pas zeventien weken geleden maakte Tinder een Instagram-account aan, bijvoorbeeld. Dat account volgt meer mensen (bijna 300) dan het volgers heeft (bijna 250).

Op de vraag waarom Tinder geen campagne voert op andere socialmediaplatformen antwoordt een woordvoerder: 'Tot nu toe is Tinder actief op social media via Instagram en Twitter,  vandaar de reden waarom we de campagne op beide platforms lanceren. Wij geloven ook niet dat het altijd om de platforms gaat maar ook om de content, vandaar dat deze campagne video first is.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in