Tinder lanceert haar eerste digitale campagne en start die op Instagram en Twitter. De campagne, die ook in Nederland gevoerd wordt, legt de nadruk op 'groene vlaggen'; zaken die er volgens Tinder op wijzen dat je een goede gesprekspartner hebt die waarschijnlijk de moeite waard is om mee af te spreken.
Het zijn ook punten die je kunt gebruiken om te bepalen of je op een veilige manier aan het online daten bent. Tinder heeft zelf ook groene vlaggen, zo moet uit de campagne duidelijk worden.
Groene vlaggen
Dat zijn er drie: de gebruiker kan zijn of haar profiel verifiëren door een selfie met Tinder te delen, de gebruiker kan contacten uit de telefoonlijst (zoals een ex, buurvrouw of collega) blokkeren op Tinder en gebruikers kunnen behalve getypte berichten sturen ook videobellen om elkaars identiteit te controleren.
CPB
Tinder heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met CPB London en regisseur India Harris. De campagne start vandaag, duurt vier weken en richt zich op de doelgroep 18 - 25 jaar, door Tinder graag Gen Z genoemd.
Als gezegd voert Tinder campagne op Instagram en Twitter. De online datingapp is nog erg nieuw op social media. Pas zeventien weken geleden maakte Tinder een Instagram-account aan, bijvoorbeeld. Dat account volgt meer mensen (bijna 300) dan het volgers heeft (bijna 250).
Op de vraag waarom Tinder geen campagne voert op andere socialmediaplatformen antwoordt een woordvoerder: 'Tot nu toe is Tinder actief op social media via Instagram en Twitter, vandaar de reden waarom we de campagne op beide platforms lanceren. Wij geloven ook niet dat het altijd om de platforms gaat maar ook om de content, vandaar dat deze campagne video first is.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!