De campagne is onderdeel van een reeks die al sinds 2013 loopt. Deze keer wordt er een knipoog gemaakt naar het populaire datingprogramma, First Dates. Alfred International ontwikkelde de campagne die onder andere verschijnt op tv, radio, online video, social en out of home.
Liever afstand van seks
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat het gebruik van de smartphone voor veel Nederlanders een essentiële levensbehoefte is. Veel jongeren doen bijvoorbeeld nog liever afstand van seks dan van hun smartphone. 23 procent van de ondervraagden geeft aan meer tijd aan de smartphone te besteden dan aan hun partner. Bron
First dates
In ‘Liefde is Simpel’ wordt opnieuw een knipoog gemaakt naar een populair tv-programma. Simpel maakt al tien jaar gebruik van de kracht van populaire cultuur. Eerdere campagnes speelden met tv- en filmgenres zoals Bollywood, crime of westerns en recent nog was er een parodie op een spelshow. Lucio Jessurun, Strategy Director bij Alfred International: 'Mobiele telecom en vermaak zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Miljoenen Nederlanders gebruiken hun mobiele data om muziek, films en tv te streamen. De combinatie entertainment en reclame bleek tot nu toe heel succesvol.'
Pratende vingers
De typische pratende vingers spelen sinds 2013 de hoofdrol in campagnes van Simpel. Margaret Kreuger, Manager Brand & Customer Communications van T-Mobile: 'De vingers staan symbool voor gemak en simplisme. Simpel kiest al jaren voor consequent gebruik van deze property. Hierdoor zijn de reclames van Simpel snel te herkennen en makkelijk om te onthouden. In het huidige medialandschap van skippable ads en dure GRP’s hebben we steeds korter de tijd om impact te maken. Met de pratende vingers heeft Simpel ook voor de komende jaren een ijzersterke troef in handen.'
De campagne gaat live op maandag 10 juli.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!