Het Sydney Opera House is op zoek naar een nieuwe commerciële partner. Zes jaar lang is Samsung hoofdsponsor geweest. Nu is het gebouw op zoek naar een partij die helpt bij het opzetten van een nieuwe strategie ter ere van het 50-jarige bestaan.
Voor het selectieproces moeten organisaties een eigentijds en innovatief concept indienen, dat helpt bij het aantrekken van bezoekers. Samsung was de allereerste hoofdsponsor. Het merk had een contract voor zes jaar en stimuleerde de bezoekersaantallen door de inzet van apps en technologie.
Zo zette het techbedrijf interactieve displays in en rondom het gebouw neer, waardoor het brede publiek in aanmerking met het aanbod kwam. Ook maakte Samsung een virtual reality lounge zodat bezoekers op het dak konden klimmen. En voor de lancering van de Galaxy S4 konden mensen een foto insturen, die werd geprojecteerd op het gebouw.
Hypocrief
De commerciële samenwerkingen worden echter niet gewaardeerd door lokale bewoners. Directeur Louise Herron werd vorig jaar door de samenwerking met Samsung ‘hypocriet’ genoemd. Australiërs willen niet dat het muziekgebouw als billboard wordt gebruikt. De ophef heeft niet mogen baten.
Partijen kunnen tot uiterlijk 10 mei een aanvraag indienen. Hoeveel geld de sponsoring kost, is onduidelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!