Albert Heijn en de KNVB lanceren ‘Voetbalpassie’, een digitaal spaarprogramma waarmee klanten Voetbalpassiepunten kunnen sparen om zo hun lokale voetbalclub te sponsoren. De punten die door klanten gespaard zijn, gaan rechtstreeks naar de desbetreffende clubs.
Volgens Albert Heijn kunnen clubs deze bijdrage goed gebruiken. ‘Afgelopen seizoen stond het amateurvoetbal door corona voor een groot deel stil. Verenigingen zijn daardoor veel inkomsten misgelopen, bijvoorbeeld door de sluiting van de kantines. Hierdoor hebben veel amateurclubs het financieel lastig. Met het opgehaalde bedrag van Voetbalpassie kunnen zij bijvoorbeeld trainingsmateriaal aanschaffen of een financiële reserve opbouwen voor het onderhoud van de velden of het clubhuis.’
Oude jeugdclub
Woensdagmiddag overhandigde Louis van Gaal, als ambassadeur van Voetbalpassie, symbolisch de eerste Voetbalpassiepunten aan voorzitter Leo van Vuuren van S.V. De Meer, zijn oude jeugdclub in Amsterdam-Oost. De sponsoractie start aanstaande maandag 13 september.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!