Slachtofferhulp start een online campagne gericht op verkeersslachtoffers. De stichting merkt dat niet alle slachtoffers hulp zoeken bij Slachtofferhulp Nederland. De campagne, gemaakt door The Brave Ones, moet daar verandering in brengen.
Uit onderzoek van Slachtofferhulp blijkt dat verkeerslachtoffers zich niet altijd slachtoffer voelen. Zo schijnen zij hun ongeluk vaak te bagatelliseren met opmerkingen als ‘Het ging niet expres’ en ‘Het is niet zo erg’. Door dit soort gedachten zouden zij geen hulp zoeken.
Daarom lanceert de stichting een online campagne waarin slachtoffers hun verhaal doen en hopen zij anderen aan te sporen om hulp te zoeken. De campagne moet benadrukken dat Slachtofferhulp Nederland kan helpen bij praktische, juridische en emotionele hulp. Ook verwijst het naar de online community voor lotgenoten.
De campagne is geproduceerd in samenwerking met Bruut Amsterdam.
Diverse media, zoals RTL Nieuws en NOS, pikten de campagne op.
Credits
Verantwoordelijk aan klantzijde: Veronique Hoogendoorn, Yvette Riegen
Strategie en creatie: The Brave Ones
Productie: Bruut Amsterdam
Regie: Claudio de Oliveira Marques
Fotografie: Jasper Zwartjes
Castingburo: Borgman Augustinus
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!