Iedereen kijkt
Sportevenementen zoals een WK voetbal vrouwen en de Tour de France staan garant voor een groot bereik. Heel Nederland lijkt te gaan kijken en/of luisteren. Dat klinkt misschien niet als een grote verrassing. Maar wist je dat Nederlanders ook massaal voor de buis kruipen als er een groot tijdverschil is met Nederland, zoals op aankomend WK voetbal vrouwen? Iedereen kijkt! Mannen en vrouwen, jong en oud, kinderen, volwassenen en gezinnen. Maar er zijn nog veel meer redenen om jouw campagne rondom sportevenementen in te zetten.
Daarom wil jij erbij zijn
De kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk: inzetten rondom sport kan namelijk positieve effecten hebben op je commercial. Zo kunnen positieve eigenschappen, zoals sportiviteit, afstralen op jouw merk en kan je meeliften op de hoge waardering van sportevenementen. Die hoge waardering is weer van positieve invloed op je reclame-acceptatie en koopintentie.
Hoe verder Oranje of Nederlandse sporters komen in een toernooi, hoe meer mensen er gaan kijken. Het kijktijdaandeel van de NPO stijgt, wat weer een groot effect heeft op de kijkdichtheid van de reclameblokken én de reclamecampagnes daarin. Zo zag je bijvoorbeeld bij het vorige EK onder 21 dat de poulewedstrijden gemiddeld door zo'n 440.000 mensen werden bekeken, maar de halve finale tegen Duitsland een miljoen kijkers trok.
Zo maak jij een impactvolle Oranje-commercial
Door de jaren heen hebben we al veel Oranje- of sportinhakers voorbij zien komen. Hoe maak je nou een sterke, thematische commercial? In onze whitepaper ‘Reclamecreatie: de kracht van aanpassen’ lees je er alles over. Of je nou uiteindelijk een Oranje-spot maakt of niet, inzetten rondom de sportevenementen loont altijd. Zet je geen campagne in? Dan sta je al met 0-1 achter ten opzichte van je concurrenten.
Tour de France & WK voetbal vrouwen
Le Grand Départ van de 110e Tour de France is op zaterdag 1 juli in Spanje. Op zondag 23 juli eindigt de Tour uiteraard in Parijs. Wist je dat vorig jaar gemiddeld 640.000 mensen dagelijks naar de finish van de etappes keken? De NPO besteedt altijd volop aandacht aan de Tour op zowel radio als televisie. Op NPO 1 en NPO Radio 1 volg je alle etappes live. 's Avonds zie je op NPO 1 ook De Avondetappe waarin er volop nagepraat wordt over de race van die dag.
De negende editie van het WK voetbal vrouwen wordt gespeeld in Australië en Nieuw-Zeeland. Bij het WK van 2019 wisten de leeuwinnen de finale te halen. 5,5 miljoen kijkers zagen hoe ze - helaas - naast de winst grepen. De verwachtingen voor aankomend WK zijn hooggespannen. De OranjeLeeuwinnen komen op 23 juli om 09.30 uur voor het eerst in actie tegen Portugal. Op 27 juli treffen we om 03.00 uur de Verenigde Staten (van wie we de finale in 2019 verloren) en op 1 augustus om 09.00 uur is Vietnam de tegenstander. Alle wedstrijden zie je live op NPO 1.
In de klantcases van Futurumshop en Giro di Kika lees je dat zij weten hoe waardevol een campagne rondom de Tour de France kan zijn, en Blokker boekte succes rondom het vorige WK voetbal.
Overige sport voor in de agenda
Natuurlijk zijn er nog veel meer mooie sporttoernooien deze zomer, die volop kansen bieden voor jouw merk. Zet de volgende data vooral in je agenda en neem tijdig contact met ons op voor de mogelijkheden van jouw campagne!
- EK voetbal onder 21, 21 juni - 8 juli (NPO 2)
- Paardensport: CHIO Rotterdam, 22 - 25 juni (NPO 1)
- WK zwemmen, 14 - 30 juli (NPO 1)
- Tour de France vrouwen, 23 - 30 juli (NPO 1)
- WK wielrennen, 3 - 13 augustus (NPO 1)
- EK hockey, 18 - 27 augustus
- WK atletiek, 19 - 27 augustus (NPO 3)
- Vuelta, 26 augustus - 17 september (NPO 1)
Het inkopen van campagnes
Radio- en televisiecampagnes voor juni kunnen inmiddels ingekocht worden. De maand juli worden vanaf 25 mei vrijgegeven. Je kan natuurlijk zelf je campagnes inboeken via de Ster Klantportal, maar je mag ook altijd contact met ons opnemen. Rondom grotere (sport)evenementen maken we ook vaak speciale, tijdelijke inkoopopties. Die vind je op deze pagina.
Scoor met Ster deze zomer
Laat het WK maar beginnen, laat het Oranje succes maar komen en mogen we in augustus een mooie balans kunnen opmaken met bekers en medailles. Zien en/of horen we jouw campagne ook deze zomer? Neem contact op met één van onze accountmanager om de mogelijkheden te bespreken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!