De Ster lanceert een nieuwe campagne met NPO-presentatoren Rutger Castricum en Gijs Staverman. De eerstgenoemde speelt in de tv-commercial de hoofdrol, hoewel dat niet helemaal het juiste woord is.
In de spot gaat alle aandacht namelijk uit naar de de eigenaar van het fictieve merk Alle-overhemden.nl; hij wordt herkend bij het tankstation en mensen willen met hém en niet met de gewezen Powned-presentator op de foto. De eigenaar, die tot die hoogte kon stijgen door via de Ster te adverteren, blijkt de presentator op meer fronten de baas. Hij is ook nog een paar slagen irritanter dan de inmiddels wat mildere Castricum in zijn beste dagen was.
Ook in de radiospot is het de kleine ondernemer die groot werd via de Ster die ‘shinet’. Gijs Staverman wil graag met hem een selfie maken als hij hem herkent van zijn radiocommercial in het Ster-blok.
Beide commercials zijn een knipoog naar de bekendheid die een campagne via de kanalen van de NPO je kan bezorgen. De pay-off luidt net als in eerdere campagnes: ‘Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?’ De Ster wil er opnieuw bedrijven mee bereiken die denken dat ze te klein zijn voor reclame maken via de publieke omroep of dat dat buiten hun budget ligt.
‘Vanaf 10.000 euro zijn er mogelijkheden om een miljoenenpubliek te bereiken’, zegt Hester van Rijn, marketeer bij Ster: ‘Hoewel de situatie in de commercial grappig is bedoeld en daarmee wellicht wat over the top, is het bereik dat je als merk bij Ster kunt genereren wel degelijk heel groot. Zo bereikt de publieke omroep per week op radio bijna 6 miljoen Nederlanders en op tv ruim 12 miljoen Nederlanders. Zo’n groot bereik is belangrijk voor merken om naamsbekendheid op te bouwen en te groeien.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!