De Rijksoverheid komt met een nieuwe coronacampagne. Zo’n tweeënenhalf jaar was Alleen Samen de noemer waaronder de communicatie over corona plaatsvond. Dat wordt nu ingeruild voor Samen Verder. De campagne is in stijl en toon behoorlijk anders dan zijn voorganger
De nieuwe campagne speelt in op de nieuwe fase waarin Nederland zal moeten samenleven met het virus. Corona is er en zal onder ons blijven.
Om de verspreiding van het virus zo veel mogelijk te beperken en kwetsbare mensen zo goed mogelijk te beschermen, wil de campagne de basisadviezen weer top of mind krijgen. Het gaat om het bekende handen wassen, ventileren, zelftesten bij klachten, in isolatie gaan als je corona hebt en je vaccinatie halen als deze je wordt aangeboden.
Voor de campagne worden commercials in de stijl van een tv-serie ingezet om de adviezen alledaags en vanzelfsprekend te maken.
‘Het is niet de Rijksoverheid maar het zijn de mensen zelf die de actuele adviezen met elkaar bespreken en in hun leven verweven’, zegt Joeri Jansen, creatief-directeur van Roorda, het bureau dat de campagne ontwikkelde in opdracht van VWS. ‘Deze alledaagse gesprekken vinden steeds plaats in de arena van een lokale supermarkt waar vaste karakters elkaar ontmoeten.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!