Toto lanceert een nieuwe Koning Toto-campagne waarin regerend vorst Andy van der Meijde het aan de stok krijgt met ex-profvoetballer en rapper Priester wiens echte naam Mitchell Burgzorg is. Analist René van der Gijp belandt hier tussenin. De campagne met Gijp en Priester, opnieuw ontwikkeld door TBWA\Neboko, is de eerste van het kansspel sinds het een Europese Gouden Effie won.
Over de campagne
Voetbal kan momenteel alleen vanuit huis gevolgd worden. Volgens TBWA\Neboko zijn de Voetbal-praatprogramma’s tegenwoordig ook belangrijker dan ooit voor wat voor velen de belangrijkste bijzaak van het leven is. De reden voor Toto om hierop in te haken met de goedlachse Van der Gijp die, net als de rapper, voor het eerst een rol heeft in de langlopende campagne.
De tv-commercial
Arno de Jong, cmo bij Nederlandse Loterij, noemt de nieuwe campagne een volgende hoofdstuk in het succesverhaal van Koning Toto: ‘De nieuwe commercial past bij de huidige situatie. Met René van der Gijp en daarbij de nodige humor en relativering die je mag verwachten van Koning Toto.’
Patritia Pahladsingh, managing director bij TBWA\Neboko, voegt daaraan toe: ‘Ondanks dat heel Nederland thuis voetbal kijkt gaan de gesprekken over voetbal onverminderd door. Thuis aan tafel, tussen vrienden via WhatsApp en dus ook bij praatprogramma’s op tv. Met Andy van der Meijde aan tafel spelen we daarop in.’
De omnichannel-campagne was voor het eerst te zien bij Veronica Inside, waar Van der Gijp een vaste gastheer is naast Wilfred Genee en Johan Derksen
Lees ook: Waarom Toto een campagne – met Nathan Rutjes – over verantwoord spelen begint
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!