Het Prinses Beatrix Spierfonds start de campagne ‘Spierziekten spelen met je leven’. Hiermee wil het fonds de ernst van de ziekte onder de aandacht brengen van een breed publiek.
Volgens Sonja van der Velden, communicatiemanager bij de stichting, zijn veel mensen onbekend met spierziekten. ‘Voor wie nog nooit in aanraking is gekomen met de aandoening, is het moeilijk voor te stellen hoe heftig het kan zijn. Wij willen daar verandering in brengen.’
Symbolische aanpak
Dit doet de organisatie met een campagne over Pippa, een drukpoppetje. Van der Velden over deze keuze: ‘Omdat er zoveel spierziekten zijn, hebben we voor een symbolische aanpak gekozen. Daarmee kunnen we op begrijpelijke manier vertellen wat een spierziekte met het lichaam doet.'
Pippa symboliseert het effect, zegt Van der Velden. ‘Als de rek uit het elastiek is, verslapt het poppetje. Het kan niet meer bewegen, niet meer staan, het leven verdwijnt; net als bij een spierziekte.’
Het karakter Pippa gaat op verschillende manieren een rol spelen in de communicatie en fondsenwerving.
De 3D-animatie is uitgewerkt door The Boardroom, Made for digital en Studio Whoohoo. Jan Kooijman, ambassadeur van het Prinses Beatrix Spierfonds, heeft de campagne ingesproken.
Credits
Opdrachtgever: Prinses Beatrix Spierfonds - Eline Olsthoorn, Sonja van der Velden, Floor Bökkerink
Bureau: Spoor C
Concept: Spoor C en Mission from Mars
Producent: The Boardroom / Made for digital - Jacques Vereecken, Roderick Weener, Cas de Brouwer
3D animatie: Studio Whoohoo - Ruud Kouwenberg, Stef Holtz, Bas van Bergen, Joery Verweij, Nanda van Dijk
PR: Olivia Smulders
Muziek: Tobias Borkert
Voice Over: Jan Kooijman
Digital Marketing: Happy Idiots
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!