Bouwmarktketen Praxis lanceert een campagne, ontwikkeld door Alfred, om de aanbieding van de Nordmann-kerstbomen aan te prijzen. In de commercial is te horen dat de keten een eigen variant heeft ontwikkeld van het bekende kerstliedje: ‘O dennenboom, o denneboom…’ Het lied wordt ten gehore gebracht door een kerstig opgedoft koor dat plaats heeft genomen in een mega-kerstboom. De campagne is door Margriet uitgeroepen tot één van de vijf vrolijkste kerstcampagnes van dit jaar.
Droomboomtool
Naast de de Nordmann geeft de Praxis te kennen ook andere merken kerstbomen aan te bieden. Om de klant te begeleiden de juiste keuze uit het aanbod te maken, heeft het een online een Droomboomtool ontwikkeld waarmee de persoonlijke 'droomkerstboom' uitgezocht kan worden, alvorens naar de winkel te gaan. Praxis zegt dit jaar extra vroeg begonnen te zijn met de campagne, al voor Sinterklaas, om zo het kerstboom-shoppende publiek beter te spreiden.
De Oh Denneboom-commercial van Praxis
De campagne
De campagne wordt uitgerold op tv, met online video en is te horen op de radio. Via online en social advertising wordt het publiek richting de Droomboomtool gezongen.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!