Plus gaat ook in 2019 verder met het thema ‘goed eten’. Met een opgewekt televisiespotje, gemaakt door J. Walter Thompson, wil de supermarkt Nederland laten zien dat goed eten de moeite waard is. Een groot contrast vergeleken met de voorgaande campagnes.
Plus staat bekend om zijn emotionele campagnes. Afgelopen kerst kwam de keten met een spotje over een familie die een grootmoeder heeft verloren. En vorig jaar zomer sneed de keten een maatschappelijk thema aan: het kwam met een spotje over een Syrisch jongetje dat in contact komt met de Nederlandse eetcultuur. Deze commercial heeft echter een vrolijke insteek. Het speelt in op de goede voornemens.
De video gaat over een man die alles uit de kast haalt om goed te leven. Hij let op wat hij eet, staat constant op de weegschaal en gaat regelmatig naar de sportschool. Zijn vreemde gedrag wordt aandachtig gevolgd door zijn vrouw. Gaandeweg wordt ze zelfs een beetje achterdochtig: heeft hij een ander? Als ze op een avond laat thuiskomt, ontdekt ze wat hij al die tijd voor haar achterhield: hij wil afvallen zodat hij weer zijn trouwpak past.
Diversiteit
Naar aanleiding van de Plus-kerstcampagne merkte NRC op dat in het spotje geen mensen met een migratieachtergrond figureren. Deze video bevat juist wel acteurs met een niet-westerse achtergrond. Is dit een bewuste keuze? Bas Korsten, creative partner bij J. Walter Thompson, legt uit van niet. ‘We waren al voor Kerstmis met deze film bezig. Daarnaast heeft Plus, behalve tijdens de kerstcommercial, vaker acteurs met een diverse achtergrond. We hebben bijvoorbeeld een video gemaakt met een Turkse familie en eentje met een Syrisch jongetje. Bij dit spotje hebben we vooral gekeken naar de beste acteur en dat was een Surinaamse man.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!