Tien jaar nadat Dela en Wefilm (2012) ‘echte mensen, echte verhalen’ in reclame introduceerden (‘waarom wachten met iets moois zeggen’), leeft deze vorm nog steeds onder merken en reclamemakers. Dat laat Pickwick (JDE) zien met een kerst-mini-docu rond een kleindochter en haar opa, die naar aanleiding van een ‘tea topic’ (de vragen die sedert 2015 op het labeltje van Pickwick-theezakjes staan), een wens van opa in vervulling laten gaan.
Onder de streep luidt de boodschap nog altijd: ‘neem wat meer tijd voor elkaar’. De docu is geproduceerd door Bald Jackal Pictures, het bureau van Beau van Erven Dorens.
Geen klacht
Het verhaal kwam volgens Pickwick tot stand doordat de moeder van kleindochter Simone het verhaal naar de klantenservice had gemaild met als onderwerpregel ‘Geen klacht’. De dag na kerst nam Pickwick contact op, waarna bleek dat de hele reis al was geregeld en geboekt, een week in februari 2022. Opa en kleindochter stonden toe dat een cameraploeg meereisde om de docu op te nemen.
De korte versie (1 minuut) is vanaf 1 november live gegaan als TVC in de reclameblokken van de grote Nederlandse zenders en is te zien in de bioscoop. De lange versie (ruim 3 minuten) is online te zien.
Credits
Verantwoordelijk bij Pickwick: Elfi Voorhuis, sr. brandmanager
Productie: Bald Jackal Pictures
Media: Havas Media
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!