Wie naar de radio luistert, moet niet verrast opkijken als Peter R. de Vries ineens uit de speakers klinkt. De misdaadjournalist en tv-persoonlijkheid is deze zomer te horen in de radiospotjes van buienalarm. Met de BN’er wil het merk zich onderscheiden van de concurrenten. De campagne is opgezet in samenwerking met Mr. Brand.
U bent gewaarschuwd
Buienalarm wil zijn naamsbekendheid vergroten. Het afgelopen jaar zag de app het aantal actieve gebruikers groeien, ook won het in 2015 een iCulture Award, maar de grote concurrent Buienradar heeft nog steeds meer gebruikers - blijkt uit onderzoek.
Daarom komt de applicatie met een campagne om zichzelf te onderscheiden. Met de slogan ‘U bent gewaarschuwd’ wil buienalarm zich neerzetten als de nauwkeurigste weer-app van Nederland. Wie bijvoorbeeld de applicatie opent, kan precies voor de aankomende twee uur zien of het gaat regenen. En de app stuurt waarschuwingen als er een bui aankomt.
Man van feiten
Buienalarm laat weten dat Peter R. de Vries goed aansluit bij het merk. 'Hij is een man van de feiten en zoekt in zijn werk altijd naar bewijs. Ook buienalarm levert volgens hem “keihard bewijs” voor regen', staat in het persbericht.
Directeur Menno Bom van buienalarm vult aan: ‘Peter R. de Vries is niet alleen Nederlands bekendste misdaadverslaggever. Hij is ook een persoonlijkheid die deelneemt aan maatschappelijke discussies, waarbij hij het altijd beter weet. De meest voorkomende Nederlandse discussie is het weer. Vanzelfsprekend kent Peter ook hier zijn feiten en windt hij er geen doekjes om.'
De BN'er is in juni, juli en augustus op de radio te horen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!