In de serie van het pensioenfonds wisselen zorgverleners een dag van baan. De afleveringen, ontwikkeld door C2B en FourCreating, moeten jongeren kennis laten maken met de organisatie. ‘We willen jongeren laten zien dat we een fijne club zijn', zegt Stefan Meershoek, marketing & communicatieadviseur bij PGGM.
'Met deze serie willen wij als organisatie een gezicht krijgen. In Nederland zijn ongeveer 200.000 mensen tussen de 18 en 28 jaar aan ons verbonden. Dit gebeurt automatisch als je in de zorg werkt. Wij hebben echter weinig contactmomenten met deze doelgroep; over het algemeen houden ouderen zich bezig met dit onderwerp. Met deze campagne proberen we die contactmomenten te initiëren', aldus Meershoek.
Zorgboederij
Om dit te realiseren wordt het pensioenfonds bewust niet in beeld gebracht. ‘Jongeren haken anders af. Ze zien alleen dat wij de afzender zijn.' Het doel van de serie is tweeledig, vervolgt Meershoek. ‘Enerzijds willen duidelijk maken hoe belangrijk werken in de zorg is, veel mensen voelen zich namelijk ondergewaardeerd. Anderzijds willen we jongeren laten zien dat de sector bestaat uit sub-sectoren, zodat ze de werkmogelijkheden ontdekken.'
De vierdelige serie, gepresenteerd door Lonneke Marsman, moet jongeren het gevoel geven dat het pensioenfonds hen begrijpt. Per aflevering wisselen twee zorgverleners van baan. 'Zo laten we op een laagdrempelige manier zien hoe het eraan toegaat in de zorg.'
Zorgverleners leren op deze manier hun eigen sector kennen. 'Velen wisten bijvoorbeeld niet dat een zorgboerderij bestaat - zoals in de eerste aflevering is te zien. We hopen in de toekomst meer beroepen uit te lichten', aldus Meershoek.
De campagne wordt uitgerold op: LinkedIn, Instagram, YouTube, Facebook en Vice.
Credits
Opdrachtgever: PGGM
Bureau: C2B
Productiemaatschappij: FourCreating
Creatie: Stefan Meershoek, Arnoud Korperaal, Robert van Meer
Account: Joost Bout
Regisseur: Sander Beekman
Producer: Ilse Beentjes
Presentatie: Lonneke Marsman
Production Manager: Joost Bout
Editing: Niels Goesten, Jurriaan Kwakkel
Advertising: Livia Lukacs