Alzheimer Nederland lanceert saamhorigheidscampagne ‘#wevergetenjullieniet’ om Alzheimerpatiënten een als hart onder de riem te steken tijdens de Paasdagen. Volgens de stichting ziet deze Pasen er anders uit voor heel veel Nederlanders. Alzheimer Nederland stelt dat het extra zwaar is voor de mensen met dementie en hun families, thuis en in verpleeghuizen, omdat de meeste patiënten niet bezocht kunnen worden.
Door een afbeelding van een vergeet-mij-nietje te verspreiden wil Alzheimer Nederland een gebaar maken naar degenen die elkaar noodgedwongen moeten missen in deze verwarrende tijd. De afbeelding wordt geplaatst in de landelijke dagbladen en kan uitgeknip- en opgeplakt worden. De campagne is ontwikkeld door The Family Amsterdam en de video door Klaas Kleiterp van Sir Render.
#wevergetenjullieniet
Bureau The Family legt uit dat er een afbeelding van een vergeet-mij-nietje kan verspreid worden door de advertentie, die nog geplaatst wordt, uit de krant te knippen. Volgens het bureau zijn er op de actiepagina wevergetenjullieniet.nl verschillende ideeën en hulpmiddelen te vinden om de eenzame patiënten te steunen.
Alzheimer Nederland wil de acties die mensen op social media delen met #wevergetenjullieniet bundelen en plaatsen op de actiepagina.
De campagne is in twee weken gerealiseerd en gaat vandaag live. De gehele #wevergetenjullieniet-campagne bestaat uit een televisiecommercial, dagbladreclame, social media- en online-uitingen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!