De overheid wil met een nieuwe campagne extra aandacht vragen voor het belang van afstand houden tijdens de feestdagen. Roorda Reclamebureau ontwikkelde hiervoor een commercial binnen de Alleen Samen-campagne.
De komende weken zijn cruciaal om het coronavirus onder controle te krijgen. Het aantal coronabesmettingen blijft te hoog en toegang tot de zorg staat verder onder druk. Alleen door ons goed aan de maatregelen te houden, kunnen we ervoor zorgen dat de cijfers weer de goede kant op gaan. Tijdens de decembermaand is het extra belangrijk dat we de regels blijven naleven, zo laat de commercial zien. Anderhalve meter afstand houden van mensen uit een ander huishouden, ook aan tafel en tijdens de viering.
Sinds maart 2020 loopt de publiekscampagne ‘Alleen Samen’. Volgens Joeri Jansen van Roorda Reclamebureau is voor de nieuwe campagne bewust voor een andere tone of voice gekozen. 'De opening van de film haakt aan op het feestelijke gevoel van de feestdagen om vervolgens de kijker inzicht te geven in de risico’s en snelheid van besmettingen wanneer er binnenshuis niet voldoende afstand wordt gehouden.'
Handelingsperspectieven
Het doel van de overkoepelende Alleen Samen-campagne is om Nederland helderheid te geven over de corona-maatregelen en om handelingsperspectieven te bieden die bijdragen aan het beperken van de verspreiding van het virus. De campagne is één onderdeel van alle communicatie rondom het coronavirus. Naast spots op radio en tv worden onder meer sociale media, websites en nieuwsbrieven ingezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!