Afgelopen oktober introduceerde Allianz Direct een nieuwe Europese merkcampagne, met lachende meeuwen in de hoofdrol. De campagne werd de afgelopen maanden uitgerold in Nederland, Duitsland en Italië. Hier in Nederland werd hij genomineerd voor de Gouden Loekie. Nu krijgt de campagne een vervolg, wederom met een dier in de hoofdrol, dat ook weer in dezelfde Europese landen zal worden ingezet.
Het succes van de eerste campagne was voor Allianz Direct reden om snel door te bouwen op het dierenconcept. Ron Adams, head omarketing & sales bij Allianz Direct: 'Allianz Direct wil uitgroeien tot de No.1 European Online Insurer en the smart choice in online verzekeren waarin snel en makkelijk onze drijfveren zijn. We zien duidelijke effecten van de nieuwe campagne op ons merk, zowel qua bekendheid als qua merkassociaties. Met name op "slim", de belangrijkste associatie, groeien we hard. Daarom besloten we door te pakken en meteen de volgende campagne in de reeks te ontwikkelen.'
Onvoorspelbaar
Waarom is er eigenlijk gekozen voor dieren? Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred: 'Dieren zijn onvoorspelbaar, net als het leven. Ze lachen ons mensen een beetje uit, omdat wij denken altijd alles onder controle te hebben. Maar gelukkig lacht de Allianz Direct-klant het laatst, want die blijkt de slimste.'Met dat campagneconstruct wordt de merkboodschap, It's not hard to be smart, opnieuw geladen.
De campagne zal verschijnen op o.a. tv, online video, display, outdoor, radio en social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!