Openbaar Vervoer Nederland presenteert OV OK-campagne met het credo: ‘Waar je ook naartoe gaat, het kan met het OV.’ De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, Initiative en CZAR. OV Nederland zegt te begrijpen dat iedereen moest wennen aan het nieuwe reizen met het openbaar vervoer, in deze roerige tijd, met mondkapjes-plicht, afstand houden en drukke tijden vermijden. Nu steken de vervoerders de handen bij elkaar om ervoor te zorgen dat iedereen veilig op de bestemming aan komt. Het campagne-thema, 'het licht staat op groen', moet dit gegeven verder kracht bijzetten. Het aanstekelijke feel-good muziekje in de video lijkt de rest te doen.
Achterliggende gedachte bij de campagne is dat het gebruik van het OV door de coronapandemie enorm is afgenomen. Veel forensen werken, op RIVM-advies, veelal thuis en studenten volgen colleges online. De kans is aanwezig dat de huidige dienstregeling niet houdbaar is als het aantal reizigers niet toeneemt.
‘Maatregelen om vertrouwd gevoel over te dragen’
Het initiatief zelf maakt nogmaals duidelijk dat alle vervoersmiddelen -van de metro tot de pont- vaker schoongemaakt worden en dat al het personeel altijd een mondkapje draagt om mensen te motiveren weer vaker het OV te gebruiken.
Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko, laat weten: ‘Met de OV-OK campagne willen we reizigers inspireren en motiveren om weer met het openbaar vervoer te reizen. Bovendien laten we zien welke maatregelen worden toegepast door de verschillende vervoerders. Zo hopen we een veilig en vertrouwd gevoel over te dragen aan reizend Nederland.’
De campagne
De campagne is te zien op tv, online video, social, digital en te horen op de radio. Daarnaast hebben de verschillende vervoerders toegezegd gebruik te maken van lokale middelen zodat elke reizend Nederlander zich voelt aangesproken.
Lees ook: Meet-Up tijdens quarantaine wordt 'Hi! stay connected (Czar).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!