Reclamebureau Open Now heeft een nieuwe online campagne ontwikkeld voor Samen dementievriendelijk, een initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.
Steeds meer mensen in Nederland krijgen dementie en dat heeft impact op de samenleving, en vooral op de mensen met dementie en hun omgeving. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen in de samenleving is het belangrijk dat het Nederlandse publiek hier beter mee om weet te gaan en hier iets in kan betekenen.
Lukas van de Ven, creatief partner van Open Now: 'We spelen met deze twee commercials meer in op het herkennen van signalen van dementie, zoals vergeetachtigheid en het vergissen in tijd en plaats, en geven daar een concreet handelingsperspectief bij. Dit om mensen te helpen dementie makkelijker te herkennen en daar vervolgens naar te kunnen handelen, zodat je iemand in het dagelijks leven ook daadwerkelijk kunt helpen.'
Jarina Rombouts campagneleider Samen dementievriendelijk: 'De nieuwe campagne is een passend vervolg op de eerdere succesvolle ‘Zien is 1. Doen is 2’ campagne. Het interactieve aspect zet de kijker aan het denken, wat goed aansluit bij de online training waar we de doelgroep voor motiveren om deze te volgen. Hier leren ze nog meer signalen van dementie te herkennen en hoe hier mee om te gaan'.
Bekijk hieronder de twee campagnefilmpjes
Credits
Bureau: Open Now
Creatie: Lukas van de Ven
Strategie: Liselotte Vink
Account/Productie: Josselyn Ineke, Olaf Hakenkruger
Productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
Regie: Daan de Groot
Verantwoordelijk bij Samendementievriendelijk.nl: Jarina Rombouts, Katherine Ruitinga
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!