Online hypotheekadviseur Frits brengt met nieuwe campagne 'tegengeluid' in hypotheekmarkt

De campagne, door DentsuAchtung, laat banken zien die vooral hun eigen hypotheek adviseren. Frits wil dat fixen met ‘een slimme rekentool’.

Frits schopt tegen heilige huisjes in hypotheekmarkt

De online hypotheekadviseur Frits, voorheen Ikbenfrits, wil Nederlanders 'de juiste keuze' laten maken als het om hypotheken gaat. Volgens het merk rammelt de hypotheekmarkt al langere tijd.

Thomas de Leeuw, medeoprichter, zegt: 'Het begon zeven jaar geleden met een Excel-sheet, omdat mijn vader nergens een duidelijk overzicht van zijn mogelijkheden in de hypotheekmarkt kon krijgen. Bizar vonden wij, in de tijd van internet. Dat overzicht is nu uitgegroeid tot een digitale, datagedreven adviesorganisatie, die Nederlanders hypotheekadvies geeft.' Ook doet Frits eigen onderzoek, vult De Leeuw aan, bijvoorbeeld naar misstanden in de hypotheekmarkt.

Nu is het tijd voor de volgende stap, namelijk een nieuwe merkidentiteit en begeleidende merkcampagne, ontwikkeld door DentsuAchtung. De identity komt van de hand van bureau Part of a Bigger Plan. Vanwaar de naam Frits? Die moet het laagdrempelige gevoel van een oom die veel van hypotheken weet weergeven, legt De Leeuw uit.

Volgzaam gedrag

Waar het voor consumenten voor de hand ligt bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal volgzaam gedrag, stelt Gerben van der Zwaard, strategy director bij DentsuAchtung. 'We kiezen massaal voor het mannetje dat iemand ons aanraadt, omdat dat nu eenmaal vertrouwd voelt. Maar die zogenaamd onafhankelijke adviseur heeft niet de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf.'

Heilige huisjes omver

Maar gelukkig is daar Frits, dat niets ontgaat en waar de klant profijt van heeft, aldus Van der Zwaard. De nieuwe merkbelofte 'Goed bekeken hypotheken' moet dat verhaal in drie woorden vertellen. Met de campagne schopt Frits tegen heilige huisjes in de hypotheekmarkt, waarin we kijken naar banken die vooral hun eigen hypotheken adviseren. Frits wil dat fixen door klanten de controle terug te geven, aan de hand van een slimme rekentool die alle hypotheken met elkaar vergelijkt. Deze tool maakt alle opties inzichtelijk, belooft Frits tenslotte.

De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Zigt is verantwoordelijk voor de mediastrategie. Bekijk 'm hieronder:

Credits

Klant: Frits
Bureau:  DentsuAchtung
Illustraties/productie: Part of a Bigger Plan, Christian Borstlap
Muziek: Feike de Wit, Soundcircus
Media: Zigt

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie