Overslaan en naar de inhoud gaan

Online hypotheekadviseur Frits brengt met nieuwe campagne 'tegengeluid' in hypotheekmarkt

De campagne, door DentsuAchtung, laat banken zien die vooral hun eigen hypotheek adviseren. Frits wil dat fixen met ‘een slimme…
Online hypotheekadviseur Frits brengt met nieuwe campagne 'tegengeluid' in hypotheekmarkt
Frits schopt tegen heilige huisjes in hypotheekmarkt
Online hypotheekadviseur Frits brengt met nieuwe campagne 'tegengeluid' in hypotheekmarkt
Frits schopt tegen heilige huisjes in hypotheekmarkt

De online hypotheekadviseur Frits, voorheen Ikbenfrits, wil Nederlanders 'de juiste keuze' laten maken als het om hypotheken gaat. Volgens het merk rammelt de hypotheekmarkt al langere tijd.

related partner content for mobile comes here

Thomas de Leeuw, medeoprichter, zegt: 'Het begon zeven jaar geleden met een Excel-sheet, omdat mijn vader nergens een duidelijk overzicht van zijn mogelijkheden in de hypotheekmarkt kon krijgen. Bizar vonden wij, in de tijd van internet. Dat overzicht is nu uitgegroeid tot een digitale, datagedreven adviesorganisatie, die Nederlanders hypotheekadvies geeft.' Ook doet Frits eigen onderzoek, vult De Leeuw aan, bijvoorbeeld naar misstanden in de hypotheekmarkt.

Nu is het tijd voor de volgende stap, namelijk een nieuwe merkidentiteit en begeleidende merkcampagne, ontwikkeld door DentsuAchtung. De identity komt van de hand van bureau Part of a Bigger Plan. Vanwaar de naam Frits? Die moet het laagdrempelige gevoel van een oom die veel van hypotheken weet weergeven, legt De Leeuw uit.

Volgzaam gedrag

Waar het voor consumenten voor de hand ligt bij grote aankopen producten uitvoerig te vergelijken, zie je in de hypotheekmarkt veelal volgzaam gedrag, stelt Gerben van der Zwaard, strategy director bij DentsuAchtung. 'We kiezen massaal voor het mannetje dat iemand ons aanraadt, omdat dat nu eenmaal vertrouwd voelt. Maar die zogenaamd onafhankelijke adviseur heeft niet de mogelijkheden om alle opties in de markt naast elkaar te leggen. En banken adviseren vooral zichzelf.'

Heilige huisjes omver

Maar gelukkig is daar Frits, dat niets ontgaat en waar de klant profijt van heeft, aldus Van der Zwaard. De nieuwe merkbelofte 'Goed bekeken hypotheken' moet dat verhaal in drie woorden vertellen. Met de campagne schopt Frits tegen heilige huisjes in de hypotheekmarkt, waarin we kijken naar banken die vooral hun eigen hypotheken adviseren. Frits wil dat fixen door klanten de controle terug te geven, aan de hand van een slimme rekentool die alle hypotheken met elkaar vergelijkt. Deze tool maakt alle opties inzichtelijk, belooft Frits tenslotte.

De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Zigt is verantwoordelijk voor de mediastrategie. Bekijk 'm hieronder:

Credits

Klant: Frits
Bureau:  DentsuAchtung
Illustraties/productie: Part of a Bigger Plan, Christian Borstlap
Muziek: Feike de Wit, Soundcircus
Media: Zigt

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in