Old Amsterdam introduceert een nieuwe kaasvariant: Old Amsterdam Belegen. Het kaasmerk lanceert daarvoor een reclamecampagne, ontwikkeld door DDB Unlimited, om het publiek kennis te laten maken met de nieuwkomer. In de bijbehorende commercial wordt een gesproken gedicht voorgedragen dat een ode is aan de nieuwe kaas in relatie tot de hoofdstad. Het merk wil zo het karakter van Amsterdam koppelen aan de gelaagde smaaktonen van Old Amsterdam Belegen: ‘zilt als het IJ, zoet als muziek en pittig als Pride.’
Dit is de commercial met het gedicht
Iets toevoegen aan kaasassortiment
Diana van der Meulen, eindverantwoordelijk voor de campagne bij Old Amsterdam, vertelt over het nieuwe product en de campagne: ‘Wij wilden graag een kaas introduceren die geschikt is voor verschillende eetmomenten op een dag, maar alleen als we echt iets bijzonders konden toevoegen aan het kaasassortiment. Dankzij de gelaagdheid in smaak van Old Amsterdam Belegen, ziltig, lichtzoet en toch pittig, is dit gelukt. We zijn trots op de manier waarop in het gedicht de smaak van de kaas wordt gekoppeld aan bijzondere plekken van de stad, die onlosmakelijk met ons merk verbonden is. We willen op een stijlvolle manier laten zien dat Old Amsterdam Belegen niet zomaar een belegen kaas is.’
Campagne
De belegen variant is te koop in plakken, stukken en geraspte kaas en is nu verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland met uitzondering van Albert Heijn.
De campagne wordt uitgerold op tv, online, social media en via buitenreclame.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!