De Openbare Bibliotheek Amsterdam (Oba) presenteert de campagne ‘Maak kennis’, die dit najaar zowel offline als online wordt uitgerold. Het doel is om een breed publiek in Amsterdam op een toegankelijke manier kennis te laten maken met het veelzijdige aanbod van de 28 vestigingen van de bibliotheek.
Cas Boland, hoofd marketing & communicatie a.i. bij de Oba, zegt met de campagne te willen laten zien dat de Oba meer is dan een bibliotheek om onbeperkt boeken te lenen. ‘Van een bruisend theater tot een rustige plek om ongestoord te studeren en van een ontmoetingsplaats voor senioren tot een toegankelijke leerschool om digitale vaardigheden onder de knie te krijgen: onze bibliotheek is het allemaal. Juist dat complete verhaal willen wij met onze nieuwe campagne heel graag aan de stad vertellen. De Oba kan voor iedere Amsterdammer in iedere buurt iets betekenen.’
Hybride bieb
De campagne is onderdeel van de nieuwe merkstrategie van de Oba die dit voorjaar is opgeleverd. De strategie is erop gericht om te laten zien dat de Oba een hybride, maatschappelijke en buurtgerichte bibliotheek is waarbij kennis, cultuur en informatie voor iedereen bereikbaar en relevant is. Oba: ‘Een inclusieve plek waar jaarlijks meer dan 2 duizend evenementen, cursussen, workshops en activiteiten worden georganiseerd bij de verschillende vestigingen in de stad en waar je bijvoorbeeld ook terecht kan voor ondersteuning bij lezen en schrijven of hulp bij digitale vragen over het gebruik van een computer of smartphone.’ Bovendien wil de Oba een ‘toonaangevende locatie in de stad zijn om elkaar te ontmoeten’.
Doelgroepen
De campagne richt zich op verschillende doelgroepen, waaronder gezinnen met kinderen, studenten, volwassenen, senioren en mensen die hulp nodig hebben bij digitale vaardigheden. De lijntekeningen en personages van illustrator Gino Bud Hoiting moeten de activiteiten bij de Oba extra verduidelijken.
Zichtbaar in Amsterdam
De campagne is vanaf deze week voor een korte periode zichtbaar op (digitale) billboards en banners, verspreid door heel Amsterdam. Daarnaast is de campagne ook langere tijd online te zien op social media, via online displays, op de website van de Oba en in de digitale nieuwsbrief. Tot slot verschijnen er gelijktijdig posters en flyers in dezelfde campagnestijl. De Oba werkte voor deze campagne samen met IN10, Vorm de Stad en Pink Marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!