Nederlandse Vereniging van Makelaars en Taxateurs in onroerende goederen (NVM) komt met de campagne ‘Je krijgt méér voor elkaar met een NVM-makelaar’. De campagne is gemaakt door bureau Etcetera en heeft als doel om de toegevoegde waarde van de NVM-makelaar te benadrukken.
De NVM wil dit met een video aantonen, omdat de meerwaarde van NVM-makelaar niet bij iedereen bekend is, laat bureau Etcetera weten. 'Hij heeft meer expertise om risico’s te herkennen en kan mensen hiervoor behoeden. Hij heeft meer overzicht van de lokale woningmarkt en weet welke huizen er op de markt komen. Ook regelt hij moeilijke aktes, notulen en contracten; dit geeft mensen meer zekerheid.'
Deze expertises heeft het bureau in de campagne vertaald middels een ambassadeur: Jip de Huismus. Etcetera: ‘Jip is gek op huizen, vliegt dag in dag uit over de daken van Nederland en heeft daardoor letterlijk en figuurlijk een perfect overzicht over het huizenaanbod.’
De campagne wordt uitgerold op televisie en online.
Credits
Opdrachtgever: NVM Wonen
Bureau: Etcetera
Creatie: Maarten Remmers, Wouter Voges
Strategie: Kees van Dorp, Dick van der Lecq
Business Director: Pim Beekman
Agency Producers: Marieke Prette, Anne Verdaasdonck
Productiemaatschappij: Doppler
Regie: Nils Vleugels
Director of Photography: Aege Hollander
Producer: Aemilia van Lent
Postproductie: PostOffice
3D animatie: Fraser Keen, Ritchy Wattimena, Tom Schuijt, Hendrik Kramer
Compositing: Bram Vleugel, Bram Buddingh, Mike Jonker
Online: Patcharee Sa-ardkitinun
Grading: Jogn Thorborg
Sound & mixage: Marcel Bultman
Voice-over: Tone of Voice
NVM Wonen: Annebelle van der Kloet, Estelle de Thouars, Marjolijn van der Stoep
Jip de huismus is inmiddels al weer een vrolijke verschijning in de NVM campagne.
Ik vraag mij af of er een link is naar het bijbelboek Psalmen en dan met name Psalm 84, waar een deel van de tekst luidt: zelfs vind de mus een huis o Heer...
en wat verder volgt.
Niet het idee dat dit toeval is.
Klopt dat ?