Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike lanceert wereldwijde campagne: 'Am I a bad person?'

'Iedereen kan een winnaar zijn. Maar het is niet voor iedereen weggelegd.'
nike
Lebron James is een van de vele topatleten in de nieuwe Nike-campagne
nike
Lebron James is een van de vele topatleten in de nieuwe Nike-campagne

Winnen is niet voor iedereen weggelegd. Dat is de boodschap in de nieuwe wereldwijde campagne van Nike in aanloop naar de Olympische Spelen die vrijdag van start gaan. De campagne is ontwikkeld door Wieden+Kennedy, het vaste reclamebureau van Nike. Somesuch produceerde de spot. 

related partner content for mobile comes here

Het beroemde sportmerk herinnert de consument eraan wat het betekent om een 'winnende mentaliteit' te hebben. 

Voice-over Willem Dafo vraagt zich hardop af: 'I'm single minded, deceptive, obsessive, selfish. Does that make me a bad person?' Vrij vertaald: er is niets mis met winnen.  

De overwinning

Nike: 'Winnen gaat om het omarmen van de drang naar uitmuntendheid die topsporters ertoe aanzet om hun dromen waar te maken. Iedereen kan een winnaar zijn. We willen laten zien dat het nastreven van 'de overwinning' voor mensen uit alle lagen van de bevolking mogelijk is. Maar je moet er wel iets voor doen.'

In de zogenoemde anthemfilm, geregisseerd door Kim Gehrig, kijken we naar (door Nike gesponsorde) topatleten als LeBron James, Serena Williams en Kylian Mbappé. De campagne wordt verder uitgerold in outdoor-uitingen en op diverse social media-kanalen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Meta-studie over 560 TVC's leert dat de lengte van een commercial geen invloed heeft op de effectiviteit, het aantal maal dat het logo wordt vertoond wel! Dat hebben ze goed gezien bij Nike.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in