Nike lanceert wereldwijde campagne: 'Am I a bad person?'
Winnen is niet voor iedereen weggelegd. Dat is de boodschap in de nieuwe wereldwijde campagne van Nike in aanloop naar de Olympische Spelen die vrijdag van start gaan. De campagne is ontwikkeld door Wieden+Kennedy, het vaste reclamebureau van Nike. Somesuch produceerde de spot.
Het beroemde sportmerk herinnert de consument eraan wat het betekent om een 'winnende mentaliteit' te hebben.
Vacatures
Arbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiVoice-over Willem Dafo vraagt zich hardop af: 'I'm single minded, deceptive, obsessive, selfish. Does that make me a bad person?' Vrij vertaald: er is niets mis met winnen.
De overwinning
Nike: 'Winnen gaat om het omarmen van de drang naar uitmuntendheid die topsporters ertoe aanzet om hun dromen waar te maken. Iedereen kan een winnaar zijn. We willen laten zien dat het nastreven van 'de overwinning' voor mensen uit alle lagen van de bevolking mogelijk is. Maar je moet er wel iets voor doen.'
In de zogenoemde anthemfilm, geregisseerd door Kim Gehrig, kijken we naar (door Nike gesponsorde) topatleten als LeBron James, Serena Williams en Kylian Mbappé. De campagne wordt verder uitgerold in outdoor-uitingen en op diverse social media-kanalen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidMeta-studie over 560 TVC's leert dat de lengte van een commercial geen invloed heeft op de effectiviteit, het aantal maal dat het logo wordt vertoond wel! Dat hebben ze goed gezien bij Nike.