Nike lanceert wereldwijde campagne: 'Am I a bad person?'

'Iedereen kan een winnaar zijn. Maar het is niet voor iedereen weggelegd.' 

Lebron James is een van de vele topatleten in de nieuwe Nike-campagne

Winnen is niet voor iedereen weggelegd. Dat is de boodschap in de nieuwe wereldwijde campagne van Nike in aanloop naar de Olympische Spelen die vrijdag van start gaan. De campagne is ontwikkeld door Wieden+Kennedy, het vaste reclamebureau van Nike. Somesuch produceerde de spot. 

Het beroemde sportmerk herinnert de consument eraan wat het betekent om een 'winnende mentaliteit' te hebben. 

Voice-over Willem Dafo vraagt zich hardop af: 'I'm single minded, deceptive, obsessive, selfish. Does that make me a bad person?' Vrij vertaald: er is niets mis met winnen.  

De overwinning

Nike: 'Winnen gaat om het omarmen van de drang naar uitmuntendheid die topsporters ertoe aanzet om hun dromen waar te maken. Iedereen kan een winnaar zijn. We willen laten zien dat het nastreven van 'de overwinning' voor mensen uit alle lagen van de bevolking mogelijk is. Maar je moet er wel iets voor doen.'

In de zogenoemde anthemfilm, geregisseerd door Kim Gehrig, kijken we naar (door Nike gesponsorde) topatleten als LeBron James, Serena Williams en Kylian Mbappé. De campagne wordt verder uitgerold in outdoor-uitingen en op diverse social media-kanalen. 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martin de Munnik
Meta-studie over 560 TVC's leert dat de lengte van een commercial geen invloed heeft op de effectiviteit, het aantal maal dat het logo wordt vertoond wel! Dat hebben ze goed gezien bij Nike.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie