Sportmerk Nike en sportwinkel Intersport slaan de handen ineen en komen met een podcast-reeks. De merken constateren dat steeds meer hardlopers tijdens het rennen naar podcasts luisteren. Hieromheen bouwt Intersport een digitaal platform dat ten goede moet komen van de merkbeleving.
De campagne, inclusief onderzoek, is opgezet door HarrimanSteel. Het is onderdeel van de herpositionerning van Intersport; de winkel wil meer inzetten op merkbeleving door klanten actief te helpen met het behalen van hun sportprestaties. Dit digitale platform met tips en podcasts van Coach Lee is daarvan het product. Ook promoot de actie de hardloopschoenen 'Nike Epic React'.
Nike werkt al langer met de influencer ‘Coach Lee’. Hij heeft een Instagramaccount waarop hij zijn volgers coacht. Intersport integreert deze samenwerking op zijn online kanalen.
Een influencer neerzetten als coach is volgens Leah Forsyth, managing director van HarrimanSteel, effectief. 'Influencermarketing gaat om meerwaarde bieden, niet verkopen. Daarom kunnen merken beter influencers inzetten om de doelgroep te inspireren in plaats van producten aan de man te brengen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!