Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal

Aftrapcampagne moet duidelijk maken dat alles meetelt voor een gezonder leven.
Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal 
Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal 
© Dawn
Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal 
Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal 
© Dawn

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis heeft samen met bureau Dawn een nieuwe merkpositionering ontwikkeld. Hierin staat de brede visie op gezondheid centraal. Deze visie is door het Amsterdamse bureau vertaald naar een nieuw logo, communicatieconcept en een geïntegreerde ‘aftrapcampagne’ rond de gedachte dat alles meetelt als het gaat om gezondheid.

related partner content for mobile comes here
Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal 
Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal  Dawn

'Gezondheid is meer dan niet-ziek zijn'

Roel van der Heijden, manager brand & marketing Zilveren Kruis zegt over de nieuwe visie: ‘Als je mensen in Nederland vraagt naar manieren om gezonder te leven, dan worden beter eten en genoeg bewegen meestal genoemd. Dat ook je omgeving en je relaties met anderen van invloed zijn op je gezondheid is voor veel mensen nieuw. We laten zien dat gezondheid meer is dan niet-ziek zijn.' 

Nieuwe positionering Zilveren Kruis: Visie op gezondheid staat centraal 

De campagne

De campagne wordt uitgerold op tv, radio en op social media extra kracht bijgezet met behulp van bureau Yune. Amp.Amsterdam is verantwoordelijk voor de sonic brand identiteit. Volgens Dawn voert de campagne ook een aantal nieuwe ‘ankers’ in van de verzekeraar. 'Zilveren Kruis introduceert de begrippen ‘totaalplaatje van je gezondheid’ en ‘meetellen’ in relatie tot gezondheid als vaste elementen van de nieuwe visie.' 

David Snellenberg, ecd en founder van Dawn over de som der delen van de campagne: ‘Ook in campagnes wordt het belang van ‘een totaalplaatje’ steeds groter. Door de versnippering aan kanalen als aandacht is die ene commercial niet meer zaligmakend. Het gaat om het samenspel van middelen, die zowel onderscheidend als herkenbaar zijn. Daarom introduceren we naast een campagne ook een aantal iconische merkankers die ons in staat stellen om op elk format identity driven content te maken.’

Lees ook: Nieuwe campagne Maandag: ‘Deze dag is voor iedereen met een belangrijke baan’

Credits:

Klant: Zilveren Kruis (Roel van der Heijden en Marlies van Voorthuizen)

Bureaus: Dawn, Yune, Greenberry 

Productiemaatschappij: Bonkers United / Regie WouterStoter.com

Regie: WouterStoter.com, Soundcircus, 

Sonic Brand Identity & Music Production - Amp.Amsterdam

Mediabureau: Mindshare en Storm

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in