Nieuwe merkcampagne Rabobank: 'Een betere woontoekomst'

De boodschap luidt: 'We helpen je graag bij een betere woontoekomst. Ook nu de huizenmarkt ingewikkeld is.'

Een stel in de rij voor het bezichtigen van een woning. 'Er ligt al een bod.'
Rabobank

Het gebrek aan betaalbare woningen is anno 2022 één van de grotere uitdagingen van Rutte IV. Rabobank ziet ook dat het vinden van een betaalbaar huis tegenwoordig een hele uitdaging is. 'Als coöperatieve bank willen we daarom bijdragen aan het verbeteren van de woningmarkt.'

Wonen is dan ook het thema van de vrijdag gelanceerde commercial van Rabobank: 'Een betere woontoekomst' (bureau: 180 Amsterdam). Dit is de commercial:

Een betere woontoekomst

Wat doet Rabo?

Op de special wonen-pagina die Rabobank online heeft staan, zegt Rabo als coöperatieve bank een actieve bijdrage te willen leveren aan het verbeteren van de woningmarkt. 'Daarom blijven we op allerlei manieren met je meedenken. Zo helpen we starters met het bieden op een eerste huis, zorgen we dat je hypotheek met je meebeweegt en geven we advies over hoe jij duurzamer kunt wonen.'

In een animatiefilm (zie hieronder), die ook net live staat, vertelt Rabobank wat het al doet om het woningtekort aan te pakken. Bijvoorbeeld door het plaatsen en bouwen van energiezuinige en duurzame woningen.

Een betere woontoekomst - animatie

Drie verhaallijnen

In de merkcommercial staan drie verhaallijnen centraal van mensen die allemaal hun eigen uitdagingen op de woningmarkt hebben. Zo zien we een jong stel dat op zoek is naar hun eerste koophuis, een vrouw die minder gaat werken om voor haar moeder te zorgen, maar toch haar hypotheek moet blijven betalen, en een grootvader die zijn huis duurzamer wil maken.

In de tweede fase van de campagne worden de verhaallijnen los ingezet als commercials en gekoppeld aan concrete oplossingen die Rabobank biedt.

De campagne loopt tot eind maart en wordt uitgerold via tv, bioscoop, online video, radio, social, OOH en online display advertising.

Nog even klussen
Nog even klussen

Cheers

Net als in de vorige merkcommercial van Rabobank, 'Praten over geld', is in de nieuwe wonen-commercial de herkenningsmelodie die van Cheers: 'Where everybody knows your name'. De song wordt elke keer opnieuw ingezongen door een Nederlandse artiest. Dat is deze keer Yuki Kempees, die de meeste mensen kennen van zijn deelname aan Expeditie Robinson. Hier is de hele song te beluisteren (Spotify).

Hieronder de vorige commercial (april 2021) die 'Praten over geld' moest agenderen.

Praten over geld - Rabobank

Credits

Klant: Rabobank Nederland

Bureau: 180 Amsterdam (strategie en creatie)

Regie: Marleen Jonkman (Czar Amsterdam)

Muziek: Massive Music (music)

Geluid: Alfred Klaassen (sound)

Edit: Annelien @kapsalon (edit)

Grading: De Grot

Media: PhD

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie