Nederlandse sporthelden in campagne Nederlandse Loterij rond Olympische Spelen

TBWA\Neboko ontwikkelde de 360-campagne.

Oude beelden in sportcampagne Nederlandse Loterij.

Nederlandse Loterij is supporter van kansen. Dat is de boodschap in de nieuwe campagne van de Nederlandse Loterij. In de tv-commercial zien we Nederland 'als écht sportland', terwijl de kijker wordt gevraagd: wat is de kans...? De campagne wordt gelanceerd in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen, die aanstaande vrijdag van start gaat.

In de commercial zien we oude beelden van prestaties van verschillende Nederlandse topsporters, zoals Epke Zonderland, Dafne Schippers en Anton Geesink. Hun prestaties worden steeds gekoppeld aan die ene vraag: wat is de kans...? Dat wij de wereld ontroeren? Dat wij de wereld veroveren? Dat we straks in Parijs geschiedenis schrijven?

Sportgeschiedenis

De Nederlandse Loterij wil maar zeggen: wat de kans ook is, wij geloven erin. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko. Anouk Zink, managing director: 'Wat is de kans dat je zoveel sportgeschiedenis en emotie in één campagne kunt laten zien? We hopen hiermee een eerbetoon aan de sportgeschiedenis van ons land te geven. Want daar zijn we best trots op.'

De campagne wordt uitgerold via televisie, outdoor, radio en online. Ook komt de campagne terug in speciale rubrieken bij tv-programma's als RTL Boulevard, De Oranjezomer en Humberto à Paris en bij Qmusic. 

Credits:
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Renske de Laat, Lisbeth Gruppen, Lobke Berkhout en Danique de Barse 
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Mindshare 
Online doorvertaling: Boomerang 
Offline edit: Pim van der Plas 
Sound design: AMP 
Grading: Ambassadors 
VFX & online: Ambassadors
Activaties: House of Sports - XG Sportmarketing - One:Nil
PR: Newslab

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie