Nederlandse boeren centraal in nieuwe campagne van Crisp

De campagne moet nieuwsgierigheid aanwakkeren rondom de herkomst van ons eten. ‘Geen acteurs in boeren-overall, maar echte kwekers.'

Crisp toont herkomst van ons eten in nieuwe campagne

Crisp, de supermarkt-app voor 'knettervers eten', lanceert vandaag een nieuwe tv-campagne, waarin de Nederlandse boeren, telers en kwekers van het merk centraal staan. De app wil zich hiermee hard maken voor een voedselsysteem waarin de bron van lokaal eten en drinken centraal staat. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DentsuAchtung, sinds de oprichting in 2018 het vaste reclamebureau van Crisp. De muziek komt van de hand van MassiveMusic.

Uit de Noordzee

Waar komt ons eten dan vandaan? Volgens Crisp is dat helder, namelijk van de bron, zonder omwegen of plastic zakjes en zonder dat het in het schap ligt te wachten om gekocht te worden, aldus het merk zelf. Wat bij Crisp via de app wordt besteld, komt rechtsreeks uit de Noordzee, uit de oven van de bakker of is geplukt bij de kweker. Alles is dus vers, zo luidt de belofte. De campagne moet ‘nieuwsgierigheid’ bij de consument aanwakkeren rondom dit verse eten en drinken.

In de tv-commercial zien we een meisje dat 'op avontuur' gaat langs de vindplaatsen van vers eten uit het seizoen. We zien geen 'acteurs in boeren-overall', maar echte kwekers, aldus Crisp.

Zonder tussenschakels

Volgens Rózsa Groothoff, creative director van Crisp, is het voor de consument niet altijd makkelijk om de producten die ze kopen te herleiden naar hun oorsprong. Zo staat er op een verpakking vaak alleen een (ver) land vermeld. 'Wij brengen de boeren via de app dichterbij onze klant. Dat kan ook, want het zijn onze eigen mensen die je in de campagne ziet. Zíj zijn degenen die ons eten produceren. Ze telen, kweken en oogsten op plekken waar je gewoon, zonder tussenschakels, naartoe kunt gaan.'

Het bureau en merk hebben voor de campagne nauw samengewerkt, zo werkten beide partijen tijdelijk bij elkaar op kantoor. 'Na de strategie en conceptontwikkeling hebben we de campagne inhouse geproduceerd en geregisseerd', zegt Boris Nihom, managing director van DentsuAchtung.

Naast televisie wordt de campagne uitgerold in outdoor, online video en op social media. Bekijk 'm hieronder:

Credits

Opdrachtgever: Crisp
Client responsible: Rózsa Groothoff, Marloes Dobbe & Bing Gall
Agency: DentsuAchtung
Executive Creative Director: Kika Douglas Castroviejo
Creatives: Diederik Mulder & Daniel Bunde-Pedersen
Strategy: Boris Nihom
Account: Eveline Rooders
Director: Samyr Souen & Bern Hunter
Producer: Annette Putman
Director of Photography: Gabor Deak
Edit: Jorien Voogt
Grading: De Grot
Music: MassiveMusic

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie