Premium

Nederland wint 'een halve Leeuw' in Cannes

Op de eerste officiële avond van het Cannes Lions Festival is Netflix Amsterdam in de prijzen gevallen, samen met het Poolse bureau Gong.

Netflix Amsterdam won de Goud in de categorie Outdoor voor het ‘The Art of Stealing’ voor de serie Lupin. Voor de campagne werd samengewerkt met National Museum Warschau. De campagne draait om het kunstwerk 'Lady with an Ermine' van Leonardo Da Vinci. 

Ook Sizzer en Le Pub Amsterdam vielen in de prijzen in Health & Wellness voor de veelbesproken commercial ‘The Night is Young’ waarin Heineken jongeren opriep zich te vaccineren. Omdat Publicis Milaan hier als inzender staat telt deze Gouden Leeuw niet officieel als prijs voor Nederland.

In de categorieën Print & Publishing, Radio & Audio en Pharma viel Nederland niet in de prijzen.

Dit zijn de vijf Grand Prix die vanavond zijn uitgereikt:

Outdoor

LIQUID BILLBOARD – ADIDAS SWIMWEAR - HAVAS MIDDLE EAST, Dubai

Print & Publishing

THE ELECTIONS EDITION - ANNAHAR NEWSPAPER - IMPACT BBDO, Dubai

Health & Wellness

THE KILLER PACK - MAXX FLASH MOSQUITO REPELLENT COIL - VMLY&R, Mumbai

Radio & Audio

THE UNFILTERED HISTORY TOUR - VICE MEDIA - BRITISH MUSEUM - DENTSU CREATIVE, Bengaluru/ Mumbai / Gurgaon

Pharma

I WILL ALWAYS BE ME - DELL TECHNOLOGIES & INTEL - VMLY&R, New York

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie