Netflix Amsterdam won de Goud in de categorie Outdoor voor het ‘The Art of Stealing’ voor de serie Lupin. Voor de campagne werd samengewerkt met National Museum Warschau. De campagne draait om het kunstwerk 'Lady with an Ermine' van Leonardo Da Vinci.
Ook Sizzer en Le Pub Amsterdam vielen in de prijzen in Health & Wellness voor de veelbesproken commercial ‘The Night is Young’ waarin Heineken jongeren opriep zich te vaccineren. Omdat Publicis Milaan hier als inzender staat telt deze Gouden Leeuw niet officieel als prijs voor Nederland.
In de categorieën Print & Publishing, Radio & Audio en Pharma viel Nederland niet in de prijzen.
Dit zijn de vijf Grand Prix die vanavond zijn uitgereikt:
Outdoor
LIQUID BILLBOARD – ADIDAS SWIMWEAR - HAVAS MIDDLE EAST, Dubai
Print & Publishing
THE ELECTIONS EDITION - ANNAHAR NEWSPAPER - IMPACT BBDO, Dubai
Health & Wellness
THE KILLER PACK - MAXX FLASH MOSQUITO REPELLENT COIL - VMLY&R, Mumbai
Radio & Audio
THE UNFILTERED HISTORY TOUR - VICE MEDIA - BRITISH MUSEUM - DENTSU CREATIVE, Bengaluru/ Mumbai / Gurgaon
Pharma
I WILL ALWAYS BE ME - DELL TECHNOLOGIES & INTEL - VMLY&R, New York