Hieronder de Nederlandse winnaars:
Entry Title | Category | Subcategory | Award | Agency | Client |
Momentum of Light | Book Design | Culture, Art & Design Books | Wood Pencil | Haller Brun | Zumtobel Group |
The Marina Abramović Method | Digital Design | Digital Experiences | Wood Pencil | WeTransfer | WeTransfer |
We Will Become Better (zie onder) | Direction | Music Videos | Graphite Pencil | Halal / Evgeny Primachenko | LGBT Network Russia |
We Will Become Better | Editing | Music Videos | Wood Pencil | Halal / Evgeny Primachenko | LGBT Network Russia |
Nike - Land of the New | Editing | Film | Wood Pencil | Wieden+Kennedy Amsterdam | Nike UK |
Aline - The French Dispatch | Illustration | Animated | Wood Pencil | WeTransfer / Wes Anderson | Fox Searchlight Pictures |
We Will Become Better | Music Videos | Concept | Wood Pencil | Halal / Evgeny Primachenko | LGBT Network Russia |
Nederland stond 15 keer op de shortlist, waaronder met Equal Jersey van Ogilvy Social.Lab, Wasteminster van Studio Birthplace en Adidas Skin Statements van TBWA\Neboko - om aan te geven wat het niveau is.
Black Pencils
Er werden 5 Black Pencils, de hoogste onderscheiding, uitgereikt aan:
The Lost Class (tweemaal), over - hoe toepasselijk helaas - high school shootings en wapenbezit van Leo Burnett Chicago voor Change the Ref;
Frontline19, a free psychological support service for frontline workers tijdens de coronacrisis van adam&eveDDB in London;
Real Tone van Google Photos 'which allows for better and more accurate imagery of people of colour';
Samsung iTest website van DDB New Zealand, 'which allowed iPhone users to experience a Samsung operating system on their own devices to see if they like the experience'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!