Stichting Kledingbank Eindhoven vindt dat iedere Eindhovenaar merkwaardig is. Maar volgens de stichting wordt de kloof tussen arm en rijk helaas pijnlijk zichtbaar doordat niet iedereen zich nieuwe (merk)kleding kan veroorloven. Daarom startte de kledingbank een actie om de armoedeproblematiek aan te kaarten: de zogenaamde 'Merkwaardige' t-shirtlijn, om de kloof tussen arm en rijk verkleinen. De shirts met merken als Lacosteveel, Niks en Adidasduur zijn beschikbaar voor iedereen die de stichting financieel een warm hart toedraagt.
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Fama Volat, wordt gesteund door prominenten uit de Brabantse stad, onder wie Theo Maassen, Eveline Wu, Bjorn van der Doelen en Bram Reinders. De modelijn werd aangekondigd als een een 'unlimited edition'. Dit is niet helemaal gelukt: op de site van Eindhoven Merkwaardig is te lezen dat de actie zo succesvol is dat de organisatie na twee dagen al door de hele voorraad t-shirts heen was.
Kledingbank Eindhoven
De Kledingbank Eindhoven zegt tevreden te zijn met het resultaat en zich nu weer te focussen op het doel van de organisatie: goed herbruikbare kleding gratis doorgeven aan mensen die het hard nodig hebben. De stichting, die bestaat sinds 2011, zegt per week ongeveer 150 mensen aan kleding te helpen. Dit doen ze met een team van 70 vrijwilligers. Volgens de liefdadigheidsinstelling deden in 2019 2000 families een beroep op de Kledingbank en verwacht wordt dat dit aantal aankomende jaren toeneemt.
Lees ook:
-
Jumbo opent solidaire koelkast tegen probleem van stijgende armoede
-
Het roer om tijdens de coronacrisis: Bavaria maakt desinfectiemiddel van oud bier
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!