De frietjes/patat, milkshakes en hamburgers van McDonald's zie je niet alleen om je heen, maar ook in sommige series en films. McDonald's springt hier nu op in door tv-kijkers die producten te laten scannen en bestellen via de McDonald's-app. Wie zijn huiswerk goed doet en veel producten weet te scannen, maakt bovendien kans op prijzen.
De functie in de McDonald's-app heet Order That Scene. Zie je een McDonald's-product in een film of serie dan kun je het beeld pauzeren en het product (frietjes/patat, burgers en milkshakes) via de McDonald's-app scannen. Vervolgens kun je het product in kwestie bestellen en laten thuisbezorgen via McDelivery, Uber Eats of Thuisbezorgd. Is een op tv vertoond product niet beschikbaar in Nederland, dan raadt de app een vergelijk product aan.
Prijzen
Het scannen van een product in de McDonald's-app levert een zogeheten filmster op. Met één filmster op zak maakt de gebruiker elke week kans op een bioscoopbon. Wie goed onderzoek gedaan heeft en veel films en series met McDonald's-producten bekeken (en gescand) heeft, kan bijvoorbeeld een beamer of merchandise van McDonald's winnen. Daar zijn minimaal vier filmsterren voor nodig.
De campagne van McDonald's (TBWA\Neboko) speelt in op de geheimzinnigheid rondom de films en series die McDonald's-producten tonen. In verschillende uitingen noemt het bedrijf namelijk geen namen en toont het geen scenes, maar staat er een tijdstip in de film met een beschrijving als: 'Groen masker geeft superkrachten aan man.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!