Het Franse budget-brillenmerk Polette heeft bij een nieuwe reclamecampagne de plank volledig misgeslagen. Klanten krijgen bij de aankoop van een bril twee mondkapjes cadeau.
‘Vanwege de huidige situatie hebben we besloten om al onze klanten die een bestelling plaatsen, twee gratis mondkapjes aan te bieden (…) We geven om jouw welzijn, maar wie zegt dat je niet veilig kunt zijn en er stijlvol uit kunt zien!', is te lezen in een mail dat het bedrijf, dat ook een vestiging in Amsterdam heeft, rondstuurde naar haar klantenbestand.
Diep door het stof
De verontwaardiging liet niet lang op zich wachten. 'Shockerend', 'schandalig', 'opportunisme ten koste van gezondheidswerkers die écht maskers nodig hebben' en 'een onvergeeflijke blunder', zijn slechts een paar reacties op Twitter.
Hoewel de brillenwinkel nog geen gehoor gaf aan de oproep van klanten om de mondkapjes aan ziekenhuizen te schenken, gaat Polette diep door het stof. 'We verontschuldigen ons. Dit was niet bedoeld als advertentie om jullie brillen te laten kopenen zo aan mondmaskers te komen, maar om jullie gratis van maskers te voorzien in deze crisistijden', stelt het bedrijf in een reactie op Facebook.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!