De mondkapjes mogen weer bijna overal af. Die mond en die glimlach mogen dus eindelijk weer gezien worden, zegt Kruidvat. Daarom roept de drogisterijketen met #letsmakeupforlastyear alle Nederlandse vrouwen op om die 'mooiste gelippenstifte glimlach' weer te tonen. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited/Eigen Fabrikaat. Uiteraard met Lies, sinds maart het nieuwe gezicht van Kruidvat.
Corona zorgde ervoor dat we veel minder de deur uit gingen. Dat zorgde ervoor dat de verkoop van cosmetica flink daalde. Nu veel coronamaatregelen zijn opgeheven, blijkt uit data van Kruidvat dat de verkoop weer stijgt – behalve die van lippenstift. De reden volgens Kruidvat? De mondkapjes. Maar nu de mondkapjesplicht grotendeels is komen te vervallen, 'mag eindelijk die lippenstift weer op'. De campagne is vanaf 26 juni te zien in onder meer digital out of home, social, radio en TV.
(Tekst loopt door onder de video)
Met een tweede campagne spring de drogisterij in op de wens van alle Nederlanders om er ouderwets weer op uit te gaan. 'We zetten een tandje bij, we doen er nog een schepje bovenop. Dit wordt niet zomaar een topzomer, maar een Over de Topzomer! We hebben ’t verdiend!', is de boodschap van de drogist in de nieuwe commercial.
Daarin is te zien hoe Lies als alleenstaande moeder op vakantie gaat naar Italië. Eenmaal aangekomen moet de tent worden opgezet, maar rennen de kinderen weg en staat Lies er alleen voor. Twee Italianen brengen haar op een idee. Want waarom zou ze het zelf doen als ze hulp kan krijgen?
Lees ook: Chaotische Lies is het nieuwe gezicht van Kruidvat
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!