Supercuts komt met een nieuwe campagne waarin moet worden aangestipt dat mensen hun haar op waarde schatten en niet meer als vanzelfsprekend beschouwen. De campagne bestaat uit een serie korte video’s met een bijzondere hoofdrolspeler: Michael Kelly, onder andere bekend van zijn rol als Doug Stamper in de Netflix-serie House of Cards. Ook niet onbelangrijk: de kappersketen kiest hier dus voor een kale hoofdrolspeler.
Supercuts gaat voor een humoristische insteek, vanwege de opmerkelijke combinatie tussen merk en acteur. Uit de video’s blijkt dat Kelly het er niet makkelijk mee heeft dat hij kaal is. Het stoort hem dan ook dat mensen met een volle bos onzorgvuldig met hun haar omgaan en het als vanzelfsprekend beschouwen. Volgens de House of Cards-ster zouden mensen hun haar respectvol moeten behandelen en logischerwijs een bezoek moeten brengen aan Supercuts.
In de serie video’s zien we Kelly echter ook zelf bij Supercuts. Hij geeft aan dat de kapper de zijkanten van zijn nog aanwezige haar zo moet houden. Ook is te zien dat hij een scheerbeurt wil met de ‘hot towel’-techniek.
In een andere situatie zien we de acteur in de metro waar hij een medereiziger aanspreekt. De jongen is druk in de weer met zijn haar, omdat het niet zit. ‘Bad hair day? Try no hair day’, zegt Kelly. ‘You know what happens when I walk into a Supercuts? They just assume I’m looking for the karate studio next door.’
De campagne bevat ook een video die de link moet leggen met de merksamenwerking tussen de Major League Baseball en Supercuts. In deze video is namelijk te zien hoe Kelly het verschrikkelijk vindt hoe twee honkbalfans, met een volle bos haar, elkaar uitdagen. De fan van het verliezende team moet namelijk zijn hoofd kaalscheren. TBWA\Chiat\Day Los Angeles is verantwoordelijk voor de campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!