Jubileum-campagne Heineken: ‘Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt’

Het merk Heineken bestaat 150 jaar. Tijd voor weer eens een Nederlandse commercial, speciaal voor de Nederlandse markt.

Still uit 'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt'

Bier kent vele bijnamen. Van ‘bierke’ tot ‘koude kletser’ en van ‘pilske’ tot ‘goudgele rakker’. Dat gegeven gebruikt Heineken in zijn nieuwe commercial die het 150-jarige bestaan van het merk markeert. Want? ‘Het maakt niet uit hoe je ze ook noemt, als je het maar gezellig hebt met elkaar.’ Het is voor eerst sinds lange tijd dat Heineken een puur op de Nederlandse markt gerichte commercial maakt. De pay-off luidt: ‘Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt. Proost op 150 jaar gezelligheid’.

Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.

Heineken deed voor de gelegenheid onderzoek (N=1.100) om erachter te komen dat er veel regionale verschillen zijn als het gaat om de vraag hoe bierliefhebbers uit verschillende delen van Nederland het liefst hun biertje bestellen. Heineken: ‘Zo is “Pilske” een typisch zuidelijke vorm van bestellen, terwijl in het noorden het vaakst “Bierke” aan de bar wordt geroepen.'

Mannelijke bierdrinkers gebruiken volgens het onderzoek vaker de bijnamen 'Pilsie' en 'Goudgele Rakker', terwijl vrouwen het vaker hebben over 'Biertje' en 'Pintje'.

Heineken: 'Verder blijkt dat twintigers de namen “Pilsie” en “Heinie” gebruiken.'

Biertje
Biertje

Luister

Om de 150ste verjaardag van het merk extra luister bij te zetten, brengt Heineken een speciale 150-editie van de Heineken fles en blik op de markt. Het gaat om een limited edition voorzien van tien veelgebruikte bijnamen, waaronder ‘Biertje, ‘Goudgele Rakker’, ‘Pintje’, ‘Koude Kletser’, ‘Pilske’, ‘Pilsie’, ‘Bierie’, ‘Heinie’, ‘Bierke’ en ‘Gerstenatje’. Ook op de 0.0% flesjes komen verschillende bijnamen, waaronder natuurlijk het veelgebruikte ‘0.Nulletje’, terug.

0.0
0.0

Nooit van gehoord

Volgens Heinekens CMO Nederland Els Dijkhuizen kwamen er los van de regionale favorieten nog veel meer bijnamen uit het onderzoek naar voren. ‘Hele gekke, creatieve en grappige namen, waar zelfs wij nog nooit van hadden gehoord. Natuurlijk konden we niet al die namen op ons label zetten, maar het is een mooie selectie zo met deze tien!’

Lees ook het interview waarin Els Dijkhuizen, directeur marketing van Heineken Nederland, een toelichting geeft op de nieuwe campagne: ‘Heineken moet niet de expat worden die nooit meer thuiskomt’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie