Het is veel mensen opgevallen: de plotselinge liefde van pizzabakker New York Pizza voor bloemkolen. Het bedrijf is een campagne gestart rond hun nieuwe pizzabodem die van bloemkool is gemaakt. Je kan zeggen wat je wil, maar de campagne doet wat 'ie moet doen en dat is aandacht trekken. Als reactie op de campagne bedachten verschillende bedrijven creatieve inhakers.
Dit is de videoreclame:
De campagne is te zien van het internet tot op straat, maar er is nogal wat kritiek op.
De reclame zou vrouwonvriendelijk en simpel zijn.
Niet iedereen vindt het de moeite waard om zich er druk om te maken.
Het blijft in ieder geval hangen.
De reclame roept ook andere gedachten op.
En daarmee lijkt een belangrijk doel van de campagne bereikt.
Zoals dat gaat met spraakmakende reclames wordt er fijn op ingehaakt.
Bijvoorbeeld door de Leidse bistro Bar Lokaal.
Magioni's comeback is erg scherp.
Het is even afwachten of meerdere merken ermee aan de haal gaan...
Maar het materiaal ligt voor het oprapen.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sander van den Berg.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!