Stichting Het Vergeten Kind start een campagne, inclusief petitie, voor uit huis geplaatste kinderen. Hiermee wil de organisatie het onnodig doorverhuizen van deze groep stoppen, dit is namelijk schadelijk voor hun ontwikkeling.
Kinderen die vaak moeten verhuizen draaien mee in een ‘carrousel’ van de hulpverlening. De campagne beeldt dit letterlijk uit, en op de achtergrond klinkt de melodie van het liedje ‘We gaan nog niet naar huis’.
Maira Evers, managing director The Gardeners, licht toe: ‘De commercial laat een kwetsbaar kind zien dat door verschillende huisjes draait op een muziekdoos. Ondanks het schrijnende probleem, vonden wij het heel belangrijk dat de film positief afsluit. Het kind vindt uiteindelijk een liefdevol “Hartenhuis” waar het mag blijven. In alle campagnes van afgelopen zes jaar voor Stichting Het Vergeten Kind is het positieve aspect altijd het uitgangspunt geweest. Wij geloven dat dit juist verandering teweegbrengt.’
Het Hartenhuis is een iconisch symbool van de stichting, en zal dit jaar ook een grote rol spelen in uitingen. Het is niet alleen te zien in de commercial, maar ook in print, outdoor, online, op de socialmediakanalen en in het straatbeeld.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Daphne Schreuder, Ellen Buenk, Vera van der Pas, Anne van Putten, Patrick van Ahee, Debby Jägers, Carina Noordervliet, Marsja Meijer
Bureau: The Gardeners
Creatie: Nikki de la Rambelje, Sjoerd Bongertman
Account: Nadine Marcar, Renée Schenk
Pr: Xanne Liebregts, Laurien Vest
Social: Suzanna Ruis
Productiemaatschappij: ArtBox
Producer: Geert Jansen
Geluid: Massive Music
Online campagne: Happy Leads, Happy Idiots, Growing Minds
Klant: Stichting Het Vergeten Kind
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!